S12 Chełm (bez węzła) - Dorohusk
Podstawowe informacje
- Nr drogi
- S12
- Nazwa odcinka
- S12 Chełm - Dorohusk
- Długość
- 23 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi S12 Lublin – Dorohusk
- Lata realizacji
- 2024-2027
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Oddział GDDKiA
- Lublin
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetarg
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 31 sierpnia 2022
- Wybór najkorzystniejszej oferty
- 28 lutego 2023
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 9 stycznia 2008 r.
- Wykonawca
- EKKOM Kraków Sp. z o.o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 4 marca 2019 r.
- Wykonawca
- TPF Sp. z o.o
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 31 marca 2010 r.
- Data wydania decyzji
- 14 grudnia 2015 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie
Opis inwestycji
Budowa drogi ekspresowej S12 długości ok. 22,96 km na odcinku od końca obwodnicy Chełma (za węzłem Chełm Wschód) do Dorohuska (węzeł Dorohusk – wraz z węzłem). W ramach inwestycji przewidziana jest też budowa dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego i przebudowa dróg bocznych. Budowa obiektów inżynierskich: wiaduktów, mostów, przejazdów gospodarczych, przejść dla zwierząt. Ponadto inwestycja będzie obejmowała przebudowę lub budowę urządzeń towarzyszących z zakresu branży telekomunikacyjnej, energetycznej, sanitarnej, gazowej i wodociągowej.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
szerokość poboczy: 0,75 m
obciążenie: 11,5 t/oś
Węzły
- Węzeł Dorohusk
Miejsca Obsługi Podróżnych
- Para MOP Teosin z podstawową funkcjonalnością
Ochrona środowiska
- przejścia dla zwierząt małych i płazów
- zbiorniki retencyjne
- ekrany akustyczne
- urządzenia oczyszczające
- pompownie