S16 Borki Wielkie - Mrągowo
- Nr drogi
- S16
- Nazwa odcinka
- S16 Borki Wielkie - Mrągowo
- Długość
- 13 km
- Lata realizacji
- 2020-2023
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 625 887 983,37 zł
- Oddział GDDKiA
- Olsztyn
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 23 grudnia 2020 r.
- Data wydania decyzji
- 18 czerwca 2021 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Warmińsko-Mazurski
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 26 sierpnia 2019 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 4 lutego 2020 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 27 stycznia 2017 r.
- Wykonawca
- Transprojekt Gdański Sp. z o. o.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach- Data podpisania umowy
- 18 maja 2006 r.
- Wykonawca
- Arcadis Sp. z o. o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniachDOT. DECYZJI ZMIENIONEJ- Data złożenia wniosku
- 26 lipca 2018 r.
- Data wydania decyzji
- 12 sierpnia 2019 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie
Opis inwestycji
Droga krajowa nr 16 ma znaczenie międzynarodowe, krajowe i regionalne. Jest to najkrótsza trasa tranzytowa między Berlinem a Państwami Bałtyckimi oraz główna regionalna droga ze wschodu na zachód, łącząca najważniejsze ośrodki regionalne (Suwałki, Augustów, Ełk, Mrągowo, Olsztyn, Iława, Ostróda), z trasami układu południkowego. Stanowi ona główny kanał transportowy regionu dla firm, ponieważ główne trasy północ-południe prowadzące do większości rynków regionalnej gospodarki znajdują się na zachodnich i wschodnich krańcach województwa i połączone są tą drogą. Ponadto droga krajowa nr 16 stanowi kanał ważnych strumieni ruchu turystycznego, jako kręgosłup do którego podłączone są lokalne drogi biegnące w osi północ - południe.
Realizacja zadania inwestycyjnego polegać będzie na: budowie/rozbudowie do układu 2x2 oraz dostosowaniu do klasy S drogi krajowej nr 16 na długości około 13 km od połączenia z istniejącym odcinkiem dwujezdniowym na wysokości msc. Borki Wielkie (km 0+000) do skrzyżowania z obowodnicą Mrągowa w ciągu DK 59 (docelowo węzeł Mrągowo) w km ok 13+000; budowie jednojezdniowej drogi krajowej nr 59 o długości około 1 km od ronda będącego końcem Zachodniej Obwodnicy Mrągowa (km 0+000) do skrzyżowania z drogą S16; budowę jednojezdniowej drogi krajowej nr 16 (wspólny przebieg z DK59) o długości ok 2,3 km od skrzyżownia z drogą S16 do istniejącej drogi krajowej nr 16/59.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu:2x2 szerokość pasa ruchu: 3,5 m szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 0,75 m lub większa
obciążenie: 115kN/oś
Obiekty inżynierskie
- mosty - 2 szt.
- przejścia dla zwierząt - 4 szt.
- wiadukty - 16 szt.
- przejścia dla małych zwierząt - 2 szt.
Węzły
- Węzeł Sorkwity
- Węzeł Bagienice
Miejsca obsługi podróżnych
W ramach inwestycji nie będzie budowany MOP, natomiast Wykonawca w ramach Umowy ma wykonać projekt zagospodarowania terenu dwóch MOP-ów w km 11+000-11+500. MOP-y zlokalizowane są po obu stronach drogi głównej S16 (str. L i P).
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt (małych, średnich i dużych)-22szt., ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne i retencyjno-infiltracyjne, przejścia dla zwierząt zintegrowane z obiektami mostowymi – 2szt., przepusty dla – 2szt., zieleń izolacyjno-osłonowa, zieleń na przejściach dla zwierząt.