S17 Lublin (węzeł Witosa) - Piaski (początek obwodnicy) - rozbudowa
- Nr drogi
- S17
- Nazwa odcinka
- S17 Lublin (węzeł Witosa) - Piaski (początek obwodnicy) - rozbudowa
- Długość
- 12,1 km
- System realizacji
- Tradycyjny
- Wartość umowy na projekt
- 2 897 602,24 zł
- Wartość umowy na roboty budowlane
- 402 392 617,61 zł
- Wartość dofinansowania
- 2 277 291 178,08 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007-2013
- Oddział GDDKiA
- Lublin
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- Budowa drogi ekspresowej S17, odcinek Kurów - Lublin - Piaski
Opis inwestycji
Trasa ekspresowa S17 pokrywa się na znacznym stopniu z przebiegiem DK17(12). Powstał nowy dojazd do Świdnika od al. Witosa w Lublinie (ul. „Projektowana”, klasy G) do al. Lotników Polskich w Świdniku.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu
szerokość pasa ruchu: 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,0 m
szerokość poboczy: min. 1,25 m
obciążenie: 11,5 ton/oś
Obiekty inżynierskie
Wybudowano 15 obiektów inżynieryjnych, w tym cztery mosty, pięć wiaduktów, sześć kładek dla pieszych oraz przebudowano trzy istniejące mosty.
Węzły
- Świdnik – na przecięciu ulicy Kusocińskiego z DK12/17.
Ochrona środowiska
Ekrany akustyczne (o łącznej długości ok. 19 km), dwa przejścia dla zwierząt małych oraz szczelny systemu odwodnienia (o długości ok. 14,9 km) z 20 zbiornikami retencyjno-infiltracyjnymi ze względu na lokalizację inwestycji na obszarze zbiornika wód podziemnych. Nasadzenia drzew i krzewów.