Wstecz

S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego

Podstawowe informacje
Nr drogi
S17
Nazwa inwestycji
S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego
Długość
9,58 km
Lata realizacji
2019-2023
Przejezdność jedną nitką
29.11.2021 r.
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę
279 666 665,92 zł
Wartość dofinansowania
118 783 668,59 zł
Oddział GDDKiA
Lublin
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    w użytkowaniu
    Zakończenie budowy drugiej jezdni
    30.08.2023
  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    ECM Group Polska S. A.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Mota-Engil Central Europe
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    17 listopada 2017 r.
    Decyzja o zamiennym pozwoleniu na budowę
    Data złożenia wniosku
    14 września 2018 r.
    Data wydania decyzji
    10 grudnia 2018 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Lubelski
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    2023 r.
  • Rozwiń tekst

    Przygotowanie

    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    25 maja 2016 r.
    Data wydania decyzji
    10 stycznia 2017 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    14 stycznia 1993 r.
    Wykonawca
    Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa Sp. z o.o.

Etapy zrealizowane

  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    30 września 2015 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    5 września 2017 r.
Opis inwestycji

Zakres robót obejmuje m.in.: budowę bezkolizyjnej, funkcjonalnej drogi ekspresowej o długości 9,58 km i nośności 115 kN/oś, budowę obiektów inżynierskich, budowę dróg dojazdowych, budowę systemu odwodnienia i urządzeń ochrony środowiska, przebudowę sieci i urządzeń na odcinkach kolidujących z planowaną inwestycją. Przewiduje się budowę w I etapie jedojezdniowej drogi eskpresowej o szerokości pasów ruchu po 3,75 m z zatokami awaryjnego postoju szer. min.  2,5 m, dł. 60,0 m co około 2,0 km i opaską zewnętrzną szer. 1,25 m, a w rejonie węzłów przekrój dwujezdniowy o szerokości pasów ruchu po 3,5 m z obustronnymi pasami awaryjnymi szer. 2,5 m i pasem dzielącym jezdnie o szer. min. 5,0 m wraz z opaskami. W II etapie (zamówienie uzupełniające) dobudowa drugiej jezdni (prawej) od km ok. 2+425 do km ok. 7+825.

Parametry techniczne

klasa drogi:  S
liczba jezdni i pasów ruchu:   1x2/2x2
szerokość pasa ruchu: 3,75 m/3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 0,75 m
obciążenie: 115 kN/oś

Obiekty inżynierskie

14 szt.: most/przepust 6 szt., estakada: 1szt. (+1 szt. bliźniacza w 2 etapie), wiadukty drogowe: 6 szt., (które dodatkowo pełnią rolę przejście dla zwierząt:  średnich: 3 szt.,  małych: 6 szt.)  Dane z dokumentacji po optymalizacji.

Węzły
  1. Węzeł „Tomaszów Północ”
  2. Węzeł „Tomaszów Południe”
Ochrona środowiska

Przejście dla zwierząt:  średnich: 3 szt.,  małych: 6 szt. szczelnego systemu odwodnienia, ekranów przeciwhałasowych, ekrany akustyczne, Pasy zieleni izolacyjnej, rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne, urządzenia retencyjne.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo lubelskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}