W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S17 Piaski (z węzłem) - Łopiennik (z węzłem)

Podstawowe informacje
Nr drogi
S17
Nazwa odcinka
Piaski - Łopiennik
Długość
16,65 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi S17 Piaski - Hrebenne
Planowane lata realizacji
2025-2028
Program
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
Oddział GDDKiA
Lublin

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner)
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    27 września 2024 r.

  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    28 grudnia 2022
    Wybór najkorzystniejszej oferty
    Wniesiono odwołanie od wyboru najkorzystniejszej oferty
  • Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    23 kwietnia 2019 r.
    Wykonawca
    Mosty Katowice Sp. z o. o.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    12 kwietnia 2011 r.
    Data wydania decyzji
    8 kwietnia 2016 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    6 października 2008 r.
    Wykonawca
    Drogprojekt
Opis inwestycji

Odcinek Piaski Wschód - Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Wybudujemy dwujezdniową drogę ekspresową o długości 16,3 km, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, w tym rozbudowany zostanie istniejący węzeł Piaski Wschód, gdzie łączą się S12 i S17, oraz dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka. Ponadto wybudujemy odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem. Poza przebudową węzła Piaski Wschód, inwestycja obejmuje także m.in. budowę trzech węzłów: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.  

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: min. 0,75 m
obciążenie: 11,5 ton/oś 

Obiekty inżynierskie

Rozbudowany zostanie istniejący węzeł Piaski Wschód, gdzie łączą się S12 i S17, powstaną dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka, zbudowane przejścia dla zwierząt.  

Węzły
  1. Węzeł Piaski Wschód
  2. Węzeł Piaski Południe
  3. Węzeł Fajsławice
  4. Węzeł Łopiennik
 Ochrona środowiska

Tunel, estakady, przejścia dla zwierząt (małych i średnich) przepusty dla płazów, ekrany akustyczne, rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo lubelskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}