S17 Piaski (z węzłem) - Łopiennik (z węzłem)
- Nr drogi
- S17
- Nazwa odcinka
- Piaski - Łopiennik
- Długość
- 16,65 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi S17 Piaski - Hrebenne
- Planowane lata realizacji
- 2025-2028
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
- Oddział GDDKiA
- Lublin
Aktualnie realizowany etap
-
Rozwiń tekst
Przetarg
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 28 grudnia 2022
- Wybór najkorzystniejszej oferty
- Wniesiono odwołanie od wyboru najkorzystniejszej oferty
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 23 kwietnia 2019 r.
- Wykonawca
- Mosty Katowice Sp. z o. o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 12 kwietnia 2011 r.
- Data wydania decyzji
- 8 kwietnia 2016 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 6 października 2008 r.
- Wykonawca
- Drogprojekt
Opis inwestycji
Odcinek Piaski Wschód - Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Wybudujemy dwujezdniową drogę ekspresową o długości 16,3 km, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, w tym rozbudowany zostanie istniejący węzeł Piaski Wschód, gdzie łączą się S12 i S17, oraz dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka. Ponadto wybudujemy odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem. Poza przebudową węzła Piaski Wschód, inwestycja obejmuje także m.in. budowę trzech węzłów: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: min. 0,75 m
obciążenie: 11,5 ton/oś
Obiekty inżynierskie
Rozbudowany zostanie istniejący węzeł Piaski Wschód, gdzie łączą się S12 i S17, powstaną dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka, zbudowane przejścia dla zwierząt.
Węzły
- Węzeł Piaski Wschód
- Węzeł Piaski Południe
- Węzeł Fajsławice
- Węzeł Łopiennik
Ochrona środowiska
Tunel, estakady, przejścia dla zwierząt (małych i średnich) przepusty dla płazów, ekrany akustyczne, rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne.