W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S17 Rudnik – Felin z włączeniem do drogi Lublin – Piaski

Podstawowe informacje
Nr drogi
S17
Nazwa odcinka
S17 Rudnik – Felin z włączeniem do drogi Lublin – Piaski
Długość
12,84 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi ekspresowej S17, odcinek Kurów - Lublin - Piaski
Lata realizacji
2011-2014
System realizacji
Tradycyjny
Wartość umowy na projekt
6 690 512,84 zł
Wartość umowy na roboty budowlane
598 570 613,37 zł
Wartość dofinansowania
2 277 291 178,08 zł
Dofinansowano z
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013
Oddział GDDKiA
Lublin
Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
Budowa drogi ekspresowej S17, odcinek Kurów - Lublin - Piaski

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona zanikającej barierki
    Data udostępnienia ciągu głównego
    15 października 2014 r.
    ikona samochodu osobowego
    Otwarcie drogi na zasadach stałej organizacji ruchu
    15 października 2014 r.

Opis inwestycji

Trasa poprowadzona jest po nowym przebiegu w stosunku do istniejącej drogi krajowej nr 12/17. Początek trasy nawiązuje do jej zakończenia wg zadania nr 3; znajduje się za węzłem Lublin Rudnik (nazwa robocza Lubartów) w kierunku węzła Lublin Tatary (Włodawa). Koniec za węzłem Lublin Felin (Witosa), w miejscu gdzie projektowana trasa drogi ekspresowej S17 włącza się do istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 12/17 na odcinku Lublin – Piaski, przebudowywanej do parametrów drogi ekspresowej w ramach zadania nr 5. 
Na długości ok. 1 km droga przecina dolinę rzeki Bystrzyca, przebiegając w pobliżu Obszaru Natura 2000 Bystrzyca Jakubowicka.

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu:  dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (docelowo trzy pasy)
szerokość pasa ruchu: 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
szerokość poboczy: min. 1,25 m
obciążenie: 11,5 ton/oś

Obiekty inżynierskie

Trzynaście obiektów inżynierskich, w tym: dziewięć wiaduktów drogowych, dwa mosty, estakada o długości blisko 1 km nad doliną rzeki Bystrzyca i dwie kładki dla pieszych. Ponadto zrealizowanych zostało dziewięć przejść dla zwierząt (samodzielne i zespolone z obiektami inżynierskimi lub przepustami).

Węzły
  1. Lublin Tatary – na przecięciu z istniejącą drogą krajową nr 82.
  2. Lublin Zadębie – na przecięciu z projektowaną po nowym śladzie ulicą Mełgiewską.
  3. Lublin Felin – na przecięciu z ulicą „Projektowaną”, klasy G (stanowiącą połączenie al. Witosa w Lublinie z al. Lotników Polskich w Świdniku)
Ochrona środowiska

Z uwagi na przejście inwestycji przez dolinę rzeki Bystrzyca w sąsiedztwie Obszaru Natura 2000 droga została poprowadzona estakadą nad całą doliną. Z uwagi na kolizję z rośliną chronioną (goździk pyszny) dokonano przesadzenia jej osobników na nowe stanowisko. Budowa ekranów akustycznych (o łącznej długości ok 10,5 km), przejść dla zwierząt dużych (1 szt.), średnich (1 szt.) i małych (9 szt.) oraz szczelnego systemu odwodnienia ze względu na lokalizację inwestycji na obszarze zbiornika wód podziemnych. Nasadzenia drzew i krzewów.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo lubelskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}