S17 Zamość Południe (bez węzła) – Tomaszów Lubelski Północ (bez węzła)
Podstawowe informacje
- Nr drogi
- S17
- Nazwa odcinka
- S17 Zamość Południe (bez węzła) – Tomaszów Lubelski Północ (bez węzła)
- Długość
- 18,5 km
- Planowane lata realizacji
- 2024-2026
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi S17 Piaski - Hrebenne cz. 2
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Oddział GDDKiA
- Lublin
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
Aktualnie realizowany etap
Opis inwestycji
Projekt polega na budowie odcinka drogi ekspresowej S17 węzeł Zamość Południe bez węzła - Tomaszów Lubelski (początek obwodnicy), o długości ok. 18,75 km. Odcinek realizacyjny jest fragmentem drogi ekspresowej S17 odcinek Piaski - Hrebenne, stanowiącej dojazd do przejścia granicznego w Hrebennem. DK17 (E372) pełni funkcję drogi międzynarodowej i zlokalizowana jest w uzupełniającym korytarzu sieci TINA.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 0,75-4,0 m
obciążenie: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
Most, estakady, przejścia dla zwierząt, wiadukty, przejazdy gospodarcze (pod S17).
Węzły
- Węzeł Tarnawatka
Miejsca obsługi podróżnych
Kategoria III
- MOP Krynice
Kategoria II
- MOP Krynice
Obwody utrzymania drogi
- OUDE Tarnawatka
Ochrona środowiska
- przejścia dla zwierząt małych
- przejścia dla zwierząt średnich
- przejścia dla zwierząt dużych
- ekrany akustyczne
- zbiorniki retencyjne
- przepusty dla płazów
- nasadzenia
- ogrodzenie