S19 Dukla – Barwinek
- Nr drogi
- S19
- Nazwa odcinka
- S19 Dukla (bez węzła) – Barwinek (granica Państwa)
- Długość
- 18,18 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi S19 Rzeszów – Barwinek odc. Rzeszów Południe – Barwinek
- Lata realizacji
- 2024 - 2027
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Oddział GDDKiA
- Rzeszów
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 15 grudnia 2021 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 4 sierpnia 2022 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 13 maja 2008 r.
- Wykonawca
- Mosty Katowice Sp. z o.o., Arcadis Sp. z o.o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 24 kwietnia 2018 r.
- Wykonawca:
- Multiconsult Polska Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 28 października 2011 r.
- Data wydania decyzji
- 6 listopada 2015 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Opis inwestycji
Trasa drogi ekspresowej S19 na odcinku Dukla – Barwinek rozpoczyna się po północnej stronie miasta Dukla w kilometrze ok. 78+200. Po przecięciu drogi krajowej DK19 przekracza za pomocą estakady rzekę Jasiołkę i związany z nią obszar Natura 2000 przechodząc na jej wschodnia stronę omijając miejscowość Dukla. Około 80+200 trasa drogi przecina drogę powiatową nr 1999R, następnie biegnąc dalej w kierunku południowym nieznacznie wchodzi na skraj obszaru Rezerwatu Tysiąclecia na Cergowej Górze.
Biegnąc dalej na południe projektowana droga zlokalizowana jest w dolinie, w której znajduje się rzeka Jasiołka oraz istniejąca droga krajowa DK19 (kilkukrotnie przekraczana), co wymusza niejednokrotnie jej lokalizację na zboczach wzniesień. Opisywany odcinek S19 omija Nową Wieś, Trzcianę oraz Tylawę po zachodniej stronie. Do kolejnego węzła (Barwinek), trasa wariantu biegnie przez tereny otwarte rolnicze, kolejny raz przecinając DK19 w km 92+900 oraz omija od strony wschodniej miejscowość Barwinek. Planowany wariant drogi S19 kończy swój przebieg około 96+460 km, na polsko-słowackiej granicy Państwa.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: brak, przewiduje się zatoki awaryjne o szerokości 2,5m
szerokość poboczy: min. 0,75 m
obciążenie: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
Wg obecnego stanu zawansowania prac projektowych przewiduje się wykonanie:
- 10 mostów w ciągu S19 (4 z nich pełni funkcję przejść dla zwierząt)
- 15 estakad (13 z nich pełni funkcję przejść dla zwierząt)
- 4 wiadukty w ciągu S19,
- 2 wiadukty nad S19,
- 6 przejść dedykowanych jedynie dla zwierząt (w tym 4 PZM)
- 1 przejazd pod S19 (z funkcją przejścia dla zwierząt)
poza wymienionymi powyżej występują również na dodatkowych jezdniach małe mosty oraz przepusty
Węzły
- Węzeł Barwinek
Ochrona środowiska
- Przejścia dla zwierząt: na trasie przewiduje się budowę przejść dla zwierząt zgodnie z punktem iv – łącznie przewidziano 24 obiekty pełniące funkcję przejść dla zwierząt.
- Ochrona przed zanieczyszczeniem wód: urządzenia podczyszczające wody opadowe, zbiorniki retencyjne.
- Ochrona przed nadmiernym hałasem: celem ochrony akustycznej otaczającego terenu przewidziano budowę ekranów akustycznych.
- Pasy zieleni izolacyjnej: przewidziano zieleń dogęszczającą, krajobrazową, izolacyjną oraz naprowadzającą.