S19 Jawornik - Lutcza
- Nr drogi
- S19
- Nazwa odcinka
- S19 Jawornik - Lutcza
- Długość
- 5,25 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi S19 Rzeszów – Barwinek odc. Węzeł Rzeszów Południe – Barwinek
- Lata realizacji
- 2023 - 2029
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Oddział GDDKiA
- Rzeszów
Aktualnie realizowany etap
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 13 maja 2008 r.
- Wykonawca
- Mosty Katowice Sp. z o.o., Arcadis Sp. z o.o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 5 lutego 2018 r.
- Wykonawca
- Promost Consulting sp. z o.o. sp. k., IRP Biuro Projektów Sp. z o.o., Zakład Usług Geologicznych i Proj. Bud. i Ochrony Środ. Geotech Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniachS19 KIELANÓWKA - BARWINEK- Data złożenia wniosku
- 28 października 2011 r.
- Data wydania decyzji
- 6 listopada 2015 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniachBUDOWA TUNELU W C. DR. EKSP. S19 NA ODC. BABICA - DOMARADZ WG. WARIANTU TN-W1 (...)- Data złożenia wniosku
- 10 września 2019 r.
- Data wydania decyzji
- 12 maja 2020 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Opis inwestycji
Tereny, na których zlokalizowana jest objęta zamówieniem inwestycja to obszar powiatu: strzyżowskiego, gminy Niebylec. Obszar ten stanowią tereny leśne, grunty użytków rolnych, łąki, częściowo nieużytki i małe zagajniki porośnięte drzewostanem, tereny charakteryzujące się zabudową zagrodową. Trasę przecinają cieki wodne i rowy melioracyjne. Na przedmiotowym odcinku drogi znajduje się MOP „Jawornik” str. P. Na początkowym odcinku droga ekspresowa przecina drogę krajową Nr 19, po czym przebiega w otulinie Czarnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego.
Projektowana droga ekspresowa S19 przebiegać będzie przez tereny leśne (na początkowym odcinku, Góra Kamieniec – tunel T2) oraz obszary rolne, miejscami przecinając zadrzewienia i zakrzewienia w terenie pagórkowatym usianym na przemian wzniesieniami i dolinami, których dna stanowią w przeważającej części głębokie jary i cieki. W dolinach oraz w rejonie tunelu dominują obszary leśne.
Po południowej stronie w odległości poniżej 1 km od projektowanej drogi ekspresowej S19 na odcinku od ok. km 37+900 do ok. km 44+380 przepływa rzeka Stobnica. Cały analizowany teren położony jest w zlewni górnej Wisły.
W rejonie inwestycji znajduje się istniejąca infrastruktura techniczna m.in. sieci wodociągowe i kanalizacji, sieci gazowe, linie elektroenergetyczne i telekomunikacyjne.
Parametry techniczne
klasa techniczna - S
prędkość projektowa – 100 km/h
prędkość miarodajna – 110 km/h
liczba pasów ruchu – 2 x 2
szerokość pasa ruchu – 3,5 m
szerokość opasek wewnętrznych –2 x 0,5 m
szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m
szerokość pasa dzielącego 5,0 m wraz z opaskami
szerokość poboczy gruntowych – min 0,75 m
skrajnia pionowa – 5,0 m
obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
1 tunel,
1 estakada,
1 obiekt inżynierski
Węzły
Nie występują
Ochrona środowiska
przejścia dla zwierząt
Na trasie przewiduje się zapewnienie w obiektach inżynierskich funkcji przejścia dla zwierząt.
ochrona przed zanieczyszczeniem wód
Urządzenia podczyszczające wody opadowe, zbiorniki retencyjne.
ochrona przed nadmiernym hałasem
na przedmiotowym odcinku nie występuje obszary dla których wystąpiłaby konieczność budowy ekranów akustycznych w celu zapewnienia dopuszczalnego poziomu hałasu