S19 koniec obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej – Lubartów Północ (bez węzła)
- Nr drogi
- S19
- Nazwa odcinka
- S19 koniec obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej – Lubartów Północ (bez węzła)
- Długość
- 15,78 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi ekspresowej S19 Białystok - Lubartów, na odcinku: granica województwa mazowieckiego i lubelskiego – Lubartów w. Lubartów Północ
- Planowane lata realizacji
- 2024 - 2026
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Oddział GDDKiA
- Lublin
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 8 grudnia 2017 r.
- Wykonawca
- Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 7 lipca 2011 r.
- Data wydania decyzji
- 19 października 2012 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 24 lipca 2006 r.
- Wykonawca
- ARCADIS Sp. z o.o.
Opis inwestycji
Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie województwa lubelskiego, na obszarze powiatu lubartowskiego oraz gmin: Lubartów i Firlej. Trasa projektowanej drogi ekspresowej S19 w 70% przebiega nowym śladem, głównie terenami rolnymi i omija miejscowości znajdujące się na wytyczonym przebiegu. Na pozostałym obszarze droga biegnie równolegle do przebiegu istniejącej drogi DK19. Zagospodarowanie terenów przyległych do drogi ma charakter rolniczy i leśny.
Zakres planowanej inwestycji obejmuje m.in.: budowę drogi ekspresowej dwujezdniowej, przebudowę istniejącego układu komunikacyjnego, budowę obiektów inżynierskich, budowę węzłów drogowych, budowę dróg obsługujących przyległy teren, budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP), usunięcie kolizji z istniejącymi obiektami budowlanymi, budowę przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową, budowę utwardzeń terenu na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej, budowę systemu odwodnienia terenu, budowę urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury, budowę sieci teletechnicznej na potrzeby Zamawiającego, budowę oświetlenia drogowego, wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i dróg związanych oraz ich wyposażenie w urządzenia BRD, wzmocnienie podłoża gruntowego.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2 x 2
szerokość pasa ruchu:3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: min. 0,75 m
obciążenie: 11,5 ton/oś
Obiekty inżynierskie
Wiadukty drogowe (7), kładki (3), przejścia dla zwierząt dużych (1), przejścia dla zwierząt średnich (1), przejścia dla zwierząt małych (1), przejścia dla płazów (1).
Węzły
- Węzeł Firlej
Miejsca obsługi podróżnych
Kategoria III
- MOP Wola Lisowska
Kategoria II
- MOP Mieczysławka
Ochrona środowiska
Budowa przejść dla zwierząt (małych, średnich i dużych), przepustów dla płazów, ekranów przeciwolśnieniowych, ekranów akustycznych, rowów trawiastych, zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych, ogrodzeń ochronnych, płotków naprowadzających dla płazów, nasadzenia drzew i krzewów.