W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

S19 Lutcza - Domaradz

Podstawowe informacje
Nr drogi
S19
Nazwa odcinka
S19 Lutcza – w. Domaradz (z węzłem)
Długość
6,38 km
Nazwa inwestycji
Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Lutcza – w. Domaradz (z węzłem) dł. ok. 6,38 km
Lata realizacji 
2022 - 2027
Program
Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Rzeszów

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    INKO Consulting Sp. z o.o.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    28 maja 2024 r.
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    czerwiec 2030 r.

Etapy zrealizowane

  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    1 lipca 2022 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    7 listopada 2023 r.
  • Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    13 maja 2008 r.
    Wykonawca
    Mosty Katowice Sp. z o.o.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    28 października 2011 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Środowiska w Rzeszowie
    Data wydania decyzji
    6 listopada 2015 r.
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    5 luty 2018 r.
    Wykonawca
    Promost Consulting Sp. z o.o.
Opis inwestycji

Tereny, na których zlokalizowana jest objęta zamówieniem inwestycja to obszar powiatu: strzyżowskiego, gminy: Niebylec oraz brzozowskiego, gmina Domaradz. Obszar ten stanowią tereny leśne, grunty użytków rolnych, łąki, częściowo nieużytki i małe zagajniki porośnięte drzewostanem, tereny charakteryzujące się zabudową zagrodową a w okolicach m. Domaradz tereny o zwartej zabudowie budynków mieszkalnych jednorodzinnych. Trasę przecinają cieki wodne i rowy melioracyjne. Na początkowym odcinku (od km 38+600 do km 39+650) droga ekspresowa przebiega przez Hyżnieńsko-Gwoźnicki Obszar Chronionego Krajobrazu. Następnie, w rejonie miejscowości Domaradz przecina drogę wojewódzką nr 884 Przemyśl – Domaradz i drogę powiatową nr 2024R Domaradz - Przysietnica, a dalej na południe, krzyżuje się z drogą wojewódzką nr 886 Domaradz – Sanok gdzie zaplanowano węzeł „Domaradz”.
Projektowana droga ekspresowa S19 przebiegać będzie przez tereny leśne (na końcowym odcinku, Góra Hyb – tunel T3) oraz obszary rolne, miejscami przecinając zadrzewienia i zakrzewienia w terenie pagórkowatym usianym na przemian wzniesieniami i dolinami, których dna stanowią w przeważającej części głębokie jary i cieki. W dolinach oraz w rejonie tunelu dominują obszary leśne. 
Po południowej stronie w odległości poniżej 1 km od projektowanej drogi ekspresowej S19 na odcinku od ok. km 37+900 do ok. km 44+380 przepływa rzeka Stobnica, którą droga ekspresowa S19 przekracza bezpośrednio za węzłem Domaradz w km 44+380. Cały analizowany teren położony jest w zlewni górnej Wisły.
Na przeważającej części odcinka trasa przebiega przez tereny rolnicze i leśne. Lokalnie występuje pojedyncza zabudowa mieszkalna i gospodarcza zlokalizowana wzdłuż dróg poprzecznych. 
W km ok. 36+600 droga ekspresowa przecina zabudowania miejscowości Lutcza. Z kolei na odcinku od km 40+600 do 41+800 droga biegnie równolegle, a następnie przecina miejscowość Domaradz rozciągającą się wzdłuż drogi powiatowej i gminnej. Ponadto zbliżenia do zabudowy występują na następujących odcinkach:
•    w km ok. 38+800 w bezpośrednim sąsiedztwie portalu tunelu,
•    od km ok. 39+600 do 39+900, 
•    od km ok. 43+700 do 44+200,
•    od km ok. 44+600 do 44+750,
W rejonie inwestycji znajduje się istniejąca infrastruktura techniczna m.in. sieci wodociągowe i kanalizacji, sieci gazowe, linie elektroenergetyczne i telekomunikacyjne.
Ważniejsze elementy zainwestowania i zagospodarowania terenu w pasie wykonania i oddziaływania zadania inwestycyjnego to istniejąca sieć komunikacyjna, stanowiska archeologiczne, obiekty zabytkowe obszary chronione oraz przekraczane cieki.

Parametry techniczne
  • klasa techniczna - S
  • prędkość projektowa – 100 km/h
  • prędkość miarodajna – 110 km/h
  • liczba pasów ruchu – 2 x 2 
  • szerokość pasa ruchu – 3,5 m
  • szerokość opasek wewnętrznych –2 x 0,5 m
  • szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m
  • szerokość pasa dzielącego 5,0 m wraz z opaskami
  • szerokość poboczy gruntowych – min 0,75 m
  • skrajnia pionowa – 5,0 m
  • obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
  • 1 tunel,
  • 1 estakada,
  • 3 mosty,
  • 4 wiadukty,
  • 1  przejazdy drogowe,
  • 1 przejście górne dla zwierząt
Węzły

Planowany węzeł „Domaradz” będzie zapewniał połączenie drogi S19 z istniejącą drogą wojewódzką nr 886 Domaradz - Brzozów – Sanok. W obrębie węzła znajdował się będzie obwód utrzymania drogi „OUD” w ramach, którego planowe jest centrum zarządzania tunelami.

Ochrona środowiska

Na trasie przewiduje się budowę przejść dla zwierząt, urządzeń podczyszczających wody opadowe, zbiorników retencyjnych.
 
Celem ochrony akustycznej otaczającego terenu przewidziano budowę ekranów akustycznych.
 


 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}