S19 Malewice - Chlebczyn
- Nr drogi
- S19
- Nazwa odcinka
- S19 Malewice - Chlebczyn
- Długość
- 25,07 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi S19 Białystok – Lubartów odcinek Boćki (bez węzła) - Chlebczyn
- Lata realizacji
- 2021-2025
- Program
- Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Oddział GDDKiA
- Białystok
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Data wyboru najkorzystniejszej oferty: -
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach- Data podpisania umowy
- 7 marca 2016 r.
- Wykonawca
- Trakt Sp. z o.o. sp. k.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 3 stycznia 2019 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku
- Data wydania decyzji
- 29 stycznia 2020 r.
Opis inwestycji
Istniejąca droga nr 19 należy do podstawowej sieci dróg w kraju. Łączy ze sobą przejście graniczne z Białorusią w Kuźnicy poprzez Białystok (Choroszcz), Lublin, Rzeszów z przejściem granicznym ze Słowacją w Barwinku. Droga krajowa nr 19 na odcinku od Plosek za przeprawę mostową na Bugu i włączenie w istniejącą drogę krajową nr 19 w m. Chlebczyn (woj. mazowieckie) stanowi kontynuację trasy umożliwiającej komunikację na kierunku północ – południe wzdłuż wschodniej granicy Polski, czyli także wzdłuż wschodniej granicy Unii Europejskiej i ma kluczowe znaczenie dla obsługi ruchu w tym regionie Polski.
Droga prowadzi ciężki ruch tranzytowy na kierunku Północ – Południe umożliwiając tranzyt pojazdów z przejścia granicznego w Budzisku (dk 8, planowane S61) do Barwinka. Z uwagi na lokalizację wzdłuż wschodniej granicy Polski umożliwia pośrednie połączenie z każdym wschodnim przejściem granicznym. Droga obsługuje także, ruch gospodarczy w tym rejonie oraz ruch turystyczny. Odcinek drogi S19 Ploski – Chlebczyn stanowić będzie także obwodnicę Bielska Podlaskiego oraz Siemiatycz. Umożliwi także połączenie trasy wzdłuż wschodniej granicy Polski z autostradą A2. Projektowana droga ekspresowa S19 na przedmiotowym odcinku jest częścią planowanej drogi Via Carpatia.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5m
szerokość poboczy: 0,75 m lub więcej
obciążenie: ton/oś 11,5
Obiekty inżynierskie
Most przez rzekę Bug (1szt.), wiadukty nad i w ciągu drogi ekspresowej (13szt.) przepusty (44szt.), przejścia dla zwierząt (32szt).
Węzły
- Węzeł Siemiatycze Północ
- Węzeł Siemiatycze Południe
Miejsca obsługi podróżnych
Kategoria II:
- Leszczka Zachód
- Leszczka Wschód
Obwody utrzymania drogi
- OUD Siemiatycze
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt (małych, średnich, dużych i płazów) (22 szt.), ekrany akustyczne, pasy zieleni izolacyjnej, rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne, przejścia dla zwierząt zintegrowane z obiektami mostowymi (7 szt.), przepusty dla płazów (4 szt.).