S19 Rudnik nad Sanem (z węzłem) - Nisko Południe (z węzłem)
Podstawowe informacje
- Nr drogi
- S19
- Nazwa odcinka
- S19 Rudnik nad Sanem (z węzłem) - Nisko Południe (z węzłem)
- Długość
- 6,45 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów, odc. Lasy Janowskie (bez węzła) – Nisko Południe (z węzłem)
- Lata realizacji
- 2018-2021
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 196 339 975,77 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
- Wartość dofinansowania
- 468 342 018,53 zł
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów, odc. w. Lasy Janowskie (bez węzła) – w. Nisko Południe (z węzłem)
- Oddział GDDKiA
- Rzeszów
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 18 kwietnia 2019 r.
- Data wydania decyzji
- 13 grudnia 2019 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Podkarpacki
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 18 września 2015 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 2 lutego 2018 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 2 lipca 2010 r.
- Wykonawca
- Arcadis Sp. z o.o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 11 czerwca 2008 r.
- Wykonawca
- Arcadis Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 20 maja 2013 r.
- Data wydania decyzji
- 30 kwietnia 2014 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Opis inwestycji
Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się w węźle „Rudnik nad Sanem” na przecięciu z drogą krajową nr 77 oraz obwodnicą Stalowej Woli i Niska. Następnie trasa zbliża się ponownie do szerokotorowej linii kolejowej LK65, biegnąc równolegle do niej, a następnie w węźle „Nisko Południe” krzyżuje się z istniejącą drogą krajową nr 19 oraz kilometr dalej z linią kolejową LK65.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2 (docelowo 2x3)
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5m
szerokość poboczy: min. 0,75m
obciążenie: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
- wiadukty (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich górą i dołem): 6
- przepusty (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt): 6
Węzły
- Węzeł „Rudnik nad Sanem”, typ węzła WB – „Karo” z dwoma rondami
- Węzeł „Nisko Południe”, typ węzła WB - węzeł typu pół-koniczyna
Ochrona środowiska
- przejścia dla zwierząt małych i średnich oraz schronienia dla ptaków i nietoperzy w celu ochrony dziko żyjącej fauny,
- urządzeńnia podczyszczające wody opadowe, zbiorniki retencyjne, retencyjno – infiltracyjne i infiltracyjne dla ochrony przed zanieczyszczeniem wód,
- ekrany akustyczne celem ochrony akustycznej otaczającego terenu,
- zbiorniki kompensacyjne (rozrodczych) dla płazów.