S19 Rzeszów Południe - Babica
- Nr drogi
- S19
- Nazwa odcinka
- S19 Rzeszów Południe (bez węzła) - Babica (z węzłem)
- Długość
- 10,3 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi S19 Rzeszów – Barwinek odc. Węzeł Rzeszów Południe – Barwinek
- Lata realizacji
- 2020-2026
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 2 230 165 684,48 zł
- Oddział GDDKiA
- Rzeszów
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 3 października 2019 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 15 maja 2020 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 19 stycznia 2017 r.
- Wykonawca
- Konsorcjum: Promost Consulting Sp. z o.o. i IRP Biuro Projektów Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniachdla odcinka- Data złożenia wniosku
- 28 października 2011 r.
- Data wydania decyzji
- 6 listopada 2015 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniachdla przejazdu bezkolizyjnego na S19- Data złożenia wniosku
- 7 listopada 2018 r.
- Data wydania decyzji
- 28 maja 2019 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Opis inwestycji
Przedmiotowa inwestycja drogowa jest zlokalizowana na terenie w powiatu rzeszowskiego i strzyżowskiego, na terenie gmin Boguchwała, Czudec w województwie podkarpackim. Początek inwestycji w km około 11+400 znajduje się za węzłem „Rzeszów Płd.”. Koniec zadania inwestycyjnego w km około 21+671 znajduje się za projektowanym węzłem „Babica”.
W ramach niniejszego projektu drogi ekspresowej S19 konieczna jest korekta istniejącego układu dróg poprzecznych krajowej, wojewódzkiej, powiatowych i gminnych oraz budowa dróg zapewniających pełną obsługę przyległych terenów.
Początek przedsięwzięcia zlokalizowany jest na południe od istniejącego węzła Rzeszów Południe w km 11+402 w gminie Boguchwała. Następnie droga kieruje się na południe, równolegle do drogi krajowej nr 19 po jej zachodniej stronie. Na odcinku w km ok. 12+000 - 12+800 przecina tereny zabudowane miejscowości Racławówka. W km około 12+185 – 12+600, projektowana droga S19 przebiegać będzie estakadą ES-1 (E-4, PZM wg DŚU km 12+395.28), nad drogą powiatową nr 1409R (km około 12+201), rzeką Lubczą i drogą powiatową nr 1408R (km około 12+582).
Następnie przebiega przez tereny rolne, omijając miejscowości Boguchwała (od strony zachodniej) i Niechobrz (od strony wschodniej). Na tym odcinku, w km około 13+097 planowane jest przejście dolne dla zwierząt małych PZM-2 (PZM-2 wg DŚU, km 13+100), w km około 13+731 planowany jest wiadukt WD-3 (PG10), a w km oko-ło 13+889 - przejście dolne dla zwierząt małych zintegrowane z ciekiem PZM-4 (PZM-1/1 wg DŚU, km 13+880).
Dalej w km ok. 14+500 – 15+100 trasa przecina tereny zabudowy mieszkaniowej miejscowości Mogielnica. W km ok. 14+727 – 14+916 planuje się wykonanie estakady ES-5 (ES-1/1 wg STEŚ); nad drogą powiatową 1407R (km około 14+784), potokiem Mogielnickim (km około 14+792) oraz drogą gminną 108191R (km około 14+896).
Podążając dalej w kierunku południowo-zachodnim droga omija od zachodu miejscowość Lutoryż. W km około 15+552, zaplanowano przejście dolne dla zwierząt średnich PZDs-6 (PZDs-1/2 wg DŚU, km 15+530). Na tym odcinku w km ok. 15+700 – 16+200 przewidziano obustronnie MOP-y kategorii I, lewy docelowo kategorii II (tj. MOP I Lutoryż strona prawa i MOP II Lutoryż – I etap). W km około 16+533 – 16+864 planuje się estakadę ES-7 (ES-1/2 wg DŚU, km 16+500) nad dnem doliny i ciekiem wodnym. W rejonie estakady znajduje się pojedyncza zabudowa mieszkaniowo-gospodarska.
W km około 17+100 – 17+350 występuje po obu stronach drogi zabudowa miejscowości Lutoryż i droga gminna wewnętrzna (dz. 1651) przecinająca drogę ekspresową. Następnie w km ok. 17+350 droga S19 wkracza na tereny leśne. W km około 17+394 planowany jest wiadukt WD-8 (WD-1/1 wg STEŚ) zapewniający kontynuację drogi powiatowej nr 1406R i komunikujący z drogą leśną nr 242/466. W km około 17+937 - 18+208 zaprojektowano estakadę ES-9 (ES-1/3 wg DŚU, km 17+785) nad dnem doliny.
Od km około 18+475 do km około 20+730.00 przewidziano przebieg drogi w tunelu T-1 (TS-1/1 wg DŚU, km 18+500). W km 20+240 – nad tunelem po terenie przebiega droga gminna nr 112120R. Następnie trasa wychodząc z tunelu prowadzi przez tereny rolne z pojedynczą zabudową mieszkaniowo-gospodarską w miejscowości Babica.
W km 21+175 - 21+235 planowana jest estakada ES-10 (ES-1/4 wg STEŚ) w ciągu drogi S19 zlokalizowana nad drogą wojewódzką nr 988 (km około 21+192) oraz linią kolejową nr 106 (km około 21+213). W km około 21+503 - 21+546 planowana jest estakada ES-11 zlokalizowana nad łącznicami węzła Ł1 i Ł2 oraz utwardzeniem terenu na potrzeby utrzymania.
W km około 21+525 przewidziano węzeł Babi-ca komunikujący drogę ekspresową z istn. drogą krajową nr 19 i DW 988. Pod łącznicą węzła zaprojektowano obiekt przejazdu gospodarczego PG-12. Zaprojektowano węzeł typu „odwrócona trąbka” za którym projektowana droga ekspresowa przebiegać będzie równolegle do drogi krajowej nr 19 do km około 21+671.00, gdzie ustalono koniec zakresu opracowania.
Przewidywany jest również bezkolizyjny łącznik drogi wojewódzkiej nr 988 z drogą krajową nr 19 z wiaduktem WK-1 nad linią kolejową nr 106.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego:2,5 m
szerokość poboczy: 0,75 m lub większa,
obciążenie: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
- estakady – 6 szt.,
- wiadukty nad S19 – 2 szt.,
- wiadukt nad koleją – 1 szt.,
- tunel – 1 szt.,
- przejścia dedykowane tylko dla zwierząt – 3 szt.
- przejazd gospodarczy - 1szt.
Węzły
- Węzeł Babica
Miejsca obsługi podróżnych
- MOP Lutoryż str. L - funkcja komercyjna
- MOP Lutoryż str. P - funkcja podstawowa
Ochrona środowiska
W ramach Kontraktu zaprojektowana i wykonana zostanie:
- budowa ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych,
- budowa ogrodzenia zasadniczego drogi ekspresowej i wszystkich zbiorników retencyjnych otwartych,
- budowa ogrodzeń ochronno-naprowadzających dla płazów,
- budowa przejść dla zwierząt,
- budowa urządzeń oczyszczających wody opadowo-roztopowe z drogi,
- budowa biologicznych urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne z terenu MOP, budynków technicznych i budynku CZT,
- budowa zbiorników retencyjnych,
- nasadzenia zieleni dogęszczającej, izolacyjnej, krajobrazowej i naprowadzającej