W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S19 Rzeszów Południe - Babica

Podstawowe informacje
Nr drogi
S19
Nazwa odcinka
S19 Rzeszów Południe (bez węzła) - Babica (z węzłem)
Długość
10,3 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi S19 Rzeszów – Barwinek odc. Węzeł Rzeszów Południe – Barwinek
Lata realizacji
2020-2026
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę
2 230 165 684,48 zł
Oddział GDDKiA
Rzeszów

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Multiconsult Polska Sp z o.o.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construccion S.A.
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    10 lipca 2020 r.
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    czerwiec 2026 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    9 września 2021 r.
    Data wydania decyzji
    24 lutego 2022 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Podkarpacki

Etapy zrealizowane

  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    3 października 2019 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    15 maja 2020 r.
  • Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    19 stycznia 2017 r.
    Wykonawca
    Konsorcjum: Promost Consulting Sp. z o.o. i IRP Biuro Projektów Sp. z o.o.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    dla odcinka
    Data złożenia wniosku
    28 października 2011 r.
    Data wydania decyzji
    6 listopada 2015 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    dla przejazdu bezkolizyjnego na S19
    Data złożenia wniosku
    7 listopada 2018 r.
    Data wydania decyzji
    28 maja 2019 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Opis inwestycji

Przedmiotowa inwestycja drogowa jest zlokalizowana na terenie w powiatu rzeszowskiego i strzyżowskiego, na terenie gmin Boguchwała, Czudec w województwie podkarpackim. Początek inwestycji w km około 11+400 znajduje się za węzłem „Rzeszów Płd.”. Koniec zadania inwestycyjnego w km około 21+671 znajduje się za projektowanym węzłem „Babica”.

W ramach niniejszego projektu drogi ekspresowej S19 konieczna jest korekta istniejącego układu dróg poprzecznych krajowej, wojewódzkiej, powiatowych i gminnych oraz budowa dróg zapewniających pełną obsługę przyległych terenów.

Początek przedsięwzięcia zlokalizowany jest na południe od istniejącego węzła Rzeszów Południe w km 11+402 w gminie Boguchwała. Następnie droga kieruje się na południe, równolegle do drogi krajowej nr 19 po jej zachodniej stronie. Na odcinku w km ok. 12+000 - 12+800 przecina tereny zabudowane miejscowości Racławówka. W km około 12+185 – 12+600, projektowana droga S19 przebiegać będzie estakadą ES-1 (E-4, PZM wg DŚU km 12+395.28), nad drogą powiatową nr 1409R (km około 12+201), rzeką Lubczą i drogą powiatową nr 1408R (km około 12+582).

Następnie przebiega przez tereny rolne, omijając miejscowości Boguchwała (od strony zachodniej) i Niechobrz (od strony wschodniej). Na tym odcinku, w km około 13+097 planowane jest przejście dolne dla zwierząt małych PZM-2 (PZM-2 wg DŚU, km 13+100), w km około 13+731 planowany jest wiadukt WD-3 (PG10), a w km oko-ło 13+889 - przejście dolne dla zwierząt małych zintegrowane z ciekiem PZM-4 (PZM-1/1 wg DŚU, km 13+880).

Dalej w km ok. 14+500 – 15+100 trasa przecina tereny zabudowy mieszkaniowej miejscowości Mogielnica. W km ok. 14+727 – 14+916 planuje się wykonanie estakady ES-5 (ES-1/1 wg STEŚ); nad drogą powiatową 1407R (km około 14+784), potokiem Mogielnickim (km około 14+792) oraz drogą gminną 108191R (km około 14+896).

Podążając dalej w kierunku południowo-zachodnim droga omija od zachodu miejscowość Lutoryż. W km około 15+552, zaplanowano przejście dolne dla zwierząt średnich PZDs-6 (PZDs-1/2 wg DŚU, km 15+530). Na tym odcinku w km ok. 15+700 – 16+200 przewidziano obustronnie MOP-y kategorii I, lewy docelowo kategorii II (tj. MOP I Lutoryż strona prawa  i MOP II Lutoryż – I etap). W km około 16+533 – 16+864 planuje się estakadę ES-7 (ES-1/2 wg DŚU, km 16+500) nad dnem doliny i ciekiem wodnym. W rejonie estakady znajduje się pojedyncza zabudowa mieszkaniowo-gospodarska.

W km około 17+100 – 17+350 występuje po obu stronach drogi zabudowa miejscowości Lutoryż i droga gminna wewnętrzna (dz. 1651) przecinająca drogę ekspresową. Następnie w km ok. 17+350 droga S19 wkracza na tereny leśne. W km około 17+394 planowany jest wiadukt WD-8 (WD-1/1 wg STEŚ) zapewniający kontynuację drogi powiatowej nr 1406R i komunikujący z drogą leśną nr 242/466. W km około 17+937 - 18+208 zaprojektowano estakadę ES-9 (ES-1/3 wg DŚU, km 17+785) nad dnem doliny.

Od km około 18+475 do km około 20+730.00 przewidziano przebieg drogi w tunelu T-1 (TS-1/1 wg DŚU, km 18+500). W km 20+240 – nad tunelem po terenie przebiega droga gminna nr 112120R. Następnie trasa wychodząc z tunelu prowadzi przez tereny rolne z pojedynczą zabudową mieszkaniowo-gospodarską w miejscowości Babica.

W km 21+175 - 21+235 planowana jest estakada ES-10 (ES-1/4 wg STEŚ) w ciągu drogi S19 zlokalizowana nad drogą wojewódzką nr 988 (km około 21+192) oraz linią kolejową nr 106 (km około 21+213). W km około 21+503 - 21+546 planowana jest estakada ES-11 zlokalizowana nad łącznicami węzła Ł1 i Ł2 oraz utwardzeniem terenu na potrzeby utrzymania.

W km około 21+525 przewidziano węzeł Babi-ca komunikujący drogę ekspresową z istn. drogą krajową nr 19 i DW 988. Pod łącznicą węzła zaprojektowano obiekt przejazdu gospodarczego PG-12. Zaprojektowano węzeł typu „odwrócona trąbka” za którym projektowana droga ekspresowa przebiegać będzie równolegle do drogi krajowej nr 19 do km około 21+671.00, gdzie ustalono koniec zakresu opracowania.

Przewidywany jest również bezkolizyjny łącznik drogi wojewódzkiej nr 988 z drogą krajową nr 19 z wiaduktem WK-1 nad linią kolejową nr 106.

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu:  2x2 
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego:2,5 m 
szerokość poboczy: 0,75 m lub większa,
obciążenie: 115 kN/oś

Obiekty inżynierskie
  • estakady – 6 szt., 
  • wiadukty nad S19 – 2 szt., 
  • wiadukt nad koleją – 1 szt., 
  •  tunel – 1 szt.,
  • przejścia dedykowane tylko dla zwierząt – 3 szt.
  • przejazd gospodarczy - 1szt.
Węzły
  1. Węzeł Babica
Miejsca obsługi podróżnych
  1. MOP Lutoryż str. L - funkcja komercyjna
  2. MOP Lutoryż str. P - funkcja podstawowa
Ochrona środowiska

W ramach Kontraktu zaprojektowana i wykonana zostanie:

  • budowa ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych,
  • budowa ogrodzenia zasadniczego drogi ekspresowej i wszystkich zbiorników retencyjnych otwartych,
  • budowa ogrodzeń ochronno-naprowadzających dla płazów,
  • budowa przejść dla zwierząt,
  • budowa urządzeń oczyszczających wody opadowo-roztopowe z drogi,
  • budowa biologicznych urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne z terenu MOP, budynków technicznych i budynku CZT,
  • budowa zbiorników retencyjnych,
  • nasadzenia zieleni dogęszczającej, izolacyjnej, krajobrazowej i naprowadzającej

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo podkarpackie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}