S19 Zdziary ( bez węzła) - Rudnik nad Sanem (bez węzła)
- Nr drogi
- S19
- Nazwa odcinka
- S19 Zdziary ( bez węzła) - Rudnik nad Sanem (bez węzła)
- Długość
- 8,22 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów
- Lata realizacji
- 2018-2022
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 286 886 390,59 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
- Wartość dofinansowania
- 468 342 018,53 zł
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów, odc. w. Lasy Janowskie (bez węzła) – w. Nisko Południe (z węzłem)
- Oddział GDDKiA
- Rzeszów
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 18 kwietnia 2018 r.
- Data wydania decyzji
- 4 października 2019 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Podkarpacki
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 18 września 2015 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 13 lutego 2018 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 2 lipca 2010 r.
- Wykonawca
- Arcadis Sp. z o.o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 9 października 2014 r.
- Wykonawca
- SWECO Infraprojekt Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 19 lutego 2019 r.
- Data wydania decyzji
- 30 kwietnia 2019 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Opis inwestycji
Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się za węzłem „Zdziary”. Po przekroczeniu DK19 droga przebiega przez kompleks leśny równolegle po jej wschodniej stronie. Od tego miejsca trasa przebiega nowym śladem po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 19. W rejonie miejscowości Spokojna trasa wariantu odchyla się na wschód i biegnie w kierunku linii kolejowej Stalowa Wola – Biłgoraj. W sąsiedztwie linii kolejowej planowany jest w przyszłości węzeł „Zapacz”, na przecięciu z planowanym przebiegiem drogi S-74. Następnie trasa biegnie w kierunku południowo – zachodnim, równolegle do szerokotorowej linii kolejowej LK65, dalej przecina rzekę San, a następnie w okolicy miejscowości Nowa Wieś odsuwa się od pasa kolejowego w kierunku węzła „Rudnik nad Sanem”.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2 (docelowo 2x3)
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5m
szerokość poboczy: min. 0,75m
obciążenie: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
- mosty: 1
- wiadukty (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich górą i dołem): 8
- przepusty (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt): 7
Ochrona środowiska
- przejść dla zwierząt małych, średnich i dużych oraz schronień dla ptaków i nietoperzy w celu ochrony dziko żyjącej fauny,
- urządzeń podczyszczających wody opadowe, zbiorników retencyjnych, retencyjno – infiltracyjnych i infiltracyjnych dla ochrony przed zanieczyszczeniem wód,
- ekranów akustycznych celem ochrony akustycznej otaczającego terenu,
- zbiorników kompensacyjnych (rozrodczych) dla płazów.