S2 Puławska - Przyczółkowa (Zadanie A)
- Nr drogi
- S2
- Nazwa odcinka
- Puławska - Przyczółkowa (Zadanie A)
- Długość
- 4,6 km
- Lata realizacji
- 2015 - 2021
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Dofinansowano z
- Program Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
- Wartość dofinansowania
- 1 995 401 845,40 zł
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- S2 Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku Puławska - Lubelska
- Oddział GDDKiA
- Warszawa
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 13 kwietnia 2017 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Mazowiecki
- Data wydania decyzji
- 28 grudnia 2017 r.
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 18 grudnia 2013 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 25 maja 2015 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 27 grudnia 2006 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie
- Data wydania decyzji
- 29 kwietnia 2011 r.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 15 września 2005 r.
- Wykonawca
- Konsorcjum: PROFIL Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Projektowania Budowy i Remontów MOSTY KATOWICE Sp. z o.o., Arcadis Sp. z o.o., DHV Polska Sp. z o.o.
Opis inwestycji
Przedmiotowy odcinek (Zadanie "A") zlokalizowany jest na terenie województwa mazowieckiego - m. st. Warszawy, na terenach dzielnic Ursynów i Wilanów. Realizacja drogi ekspresowej jest inwestycją o znaczeniu europejskim. Została ona zaliczona do bardzo ważnych zadań rządowych. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju. Południowa Obwodnica Warszawy umożliwi połączenie wylotów dróg krajowych w kierunku Terespola , Lublina , Krakowa, Wrocławia , Poznania oraz poprzez Trasę Armii Krajowej od węzła A2 Konotopa do Gdańska oraz Białegostoku. Zadanie „A” obejmuje budowę fragmentu drogi o długości ok. 4,6 km, dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km poprowadzony jest m.in. pod I linią metra i będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Wlot do tunelu zlokalizowany jest między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego (km 1+120), a wylot - na skarpie, za ul. Nowoursynowską (km 3+455).
Parametry techniczne
- klasa drogi: S
- liczba jezdni i pasów ruchu: 2x3
- szerokość pasa ruchu: 3,5m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m (tunel – 3,75 m do wykorzystania jako 4. pas ruchu)
- szerokość poboczy: 0,75-1,25m
- obciążenie: 11,5 t/oś
Obiekty inżynierskie
- Wiadukty w ciągu trasy głównej węzeł wschód: 3
- Wiadukty w ciągu łącznic węzeł zachód: 3
- Wiadukty w ciągu łącznic węzeł wschód: 2
- Tunel drogowy
- Wiadukty drogowe węzeł wschód: 1
- Konstrukcje oporowe węzeł zachód: 1
- Konstrukcje oporowe węzeł wschód: 1
Węzły
- Węzeł Ursynów Wschód
- Węzeł Ursynów Zachód
Ochrona środowiska
- Ekrany akustyczne - strona prawa: 5
- Ekrany akustyczne - strona lewa: 4
- Ekrany akustyczne - środek: 1
- Zbiorniki retencyjne - 4
- Zbiorniki wód technicznych - 3
- System odwodnienia tunelu
- System drenażu tunelu i konstrukcji oporowych
- Nasadzenia zieleni ochronnej