S3 Miękowo - Rzęśnica
- Nr drogi
- S3
- Nazwa odcinka
- Miękowo - Rzęśnica
- Długość
- 3,97 km
- Lata realizacji
- 2017 -2021
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 126 275 875,48 zł
- Oddział GDDKiA
- Szczecin
W użytkowaniu
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 12 października 2018 r.
- Data wydania decyzji
- 11 kwietnia 2019 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Zachodniopomorski
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 18 grudnia 2017 r.
- Wykonawca
- Budimex S.A.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 15 lipca 2010 r.
- Data wydania decyzji
- 3 października 2012 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie
Opis inwestycji
Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa drogi krajowej nr 3 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Miękowo (koniec obw. Miękowa) – Rzęśnica (węzeł Rzęśnica z węzłem). Inwestycja polega na dostosowaniu drogi krajowej nr 3 do parametrów drogi ekspresowej. Przedmiotowy odcinek stanowi część zadania inwestycyjnego „Budowa drogi S3 na odcinku Miękowo – koniec obw. Brzozowa wraz z rozbudową odcinka Miękowo – Rzęśnica”.
Długość odcinka drogi objętej projektem wynosi około 21,00 km, gdzie za początek przyjęto koniec istniejącej obwodnicy Miękowa. Koniec odcinka stanowi włączenie projektowanego węzła „Rzęśnica” w istniejąca drogę S3 (A6). Zasadniczy zakres robót (rozbudowa korpusu drogi wraz z budową węzłów) zamyka się w odcinku o łącznej długości ok. 4,0 km. Na pozostałej części opracowania roboty ograniczają się do budowy dróg obsługujących, wykonania urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska (np. ogrodzenie) oraz infrastruktury związanej z funkcjonowaniem drogi ekspresowej.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5m
szerokość poboczy: 0,75m
obciążenie: 115kN/oś
Węzły
- Węzeł „Kliniska”
- Węzeł „Rzęśnica”
Ochrona środowiska
Na trasie przewiduje się budowę przejść dla dużych zwierząt nad drogą ekspresową i linią kolejową; ekrany akustyczne, urządzenia oczyszczające ; zbiorniki wód deszczowych, obustronne ogrodzenie dla zwierząt.