S6 druga jezdnia w ciągu obwodnicy Słupska
Podstawowe informacje
- Numer drogi
- S6
- Nazwa odcinka
- druga jezdnia w ciągu obwodnicy Słupska
- Długość
- ok. 9,5 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Bożepole Wielkie
- Lata realizacji
- 2021-2025
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość
- 128 440 271,21 zł
- Oddział GDDKiA
- Gdańsk
Aktualnie realizowany etap
Realizowane etapy
-
Rozwiń tekst
Przetarg
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 4 listopada 2020 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 20 kwietnia 2021 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 6 września 2016 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku
- Data wydania decyzji
- 29 maja 2017 r.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 31 marca 2015 r.
- Wykonawca
- Mosty Katowice
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 17 czerwca 2009 r.
- Wykonawca
- Tebodin SAP-Projekt
Opis inwestycji
Początek zadania znajduje się w km ok. 2+500 istniejącej obwodnicy Słupska. Koniec projektowanego odcinka znajduje się w km ok. 14+600 istniejącej obwodnicy Słupska. Zakres projektowania i budowy obejmuje w szczególności:
- budowę drugiej jezdni na odcinkach międzywęzłowych (3 odcinki o łącznej długości ok. 9,5 km);
- budowę mostu nad rzeką Słupią;
- budowę pozostałych obiektów mostowych pod drugą jezdnię w ciągu obwodnicy Słupska;
- korektę jezdni istniejącej i naprawa istniejących nasypów i osuwisk;
- wykonanie oznakowania obwodnicy i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia;
- przebudowę oświetlenia drogowego;
- budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
- budowę kanalizacji teletechnicznej;
- rozbiórkę obiektów budowlanych;
- budowę urządzeń ochrony środowiska (zieleń izolacyjna, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt itp.);
- opracowanie dokumentacji powykonawczej;
- wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
- uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 0,75-1,8 m
obciążenie: ton/oś: 11,5
Ochrona środowiska
Budowa mostu przez Słupię, który będzie jednocześnie przejściem dla zwierząt, a także innych przejść dla zwierząt, ekrany akustyczne, nasadzenia zieleni.