S6 Nowogard - Płoty
- Nr drogi
- S6
- Nazwa odcinka
- S6 Nowogard - Płoty
- Długość
- 20,36 km
- Lata realizacji
- 2015-2019
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 399 743 516,74 zł
- Wartość dofinansowania
- 537 731 068,72 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
- Oddział GDDKiA
- Szczecin
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- Budowa drogi S6 Szczecin – Koszalin wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa (S6/S11) - odcinki 1, 2 i 3
Opis inwestycji
Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna.
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku od węzła Nowogard Wschód na istniejącej obwodnicy m. Nowogard do końca obwodnicy m. Płoty długości 20 km. Droga ekspresowa S6 wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z droga ekspresowa). Odcinek drogi biegnie początkowo wzdłuż istniejącej linii kolejowej, następnie omija miejscowość Żabowo, Żabówko, Wyszogóra i Lisowo. Dalej przechodzi w obwodnicę miasta Płoty, omija miejscowość od zachodu i północy. Po ominięciu miasta Płoty planowana droga przekracza rzekę Rega i w okolicach skrzyżowania drogi krajowej nr 6 z drogą powiatową nr 3121Z łączy się z kolejnym odciekiem drogi S6.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5m
szerokość poboczy: 1,3m
obciążenie: 115kN/oś
Obiekty inżynierskie
Ilość obiektów inżynierskich: 40 szt. w tym:
- mosty - 2 szt. ,
- estakady - 9 szt. ,
- wiadukty nad drogą - 12 szt. ,
- wiadukty nad drogą główną - 4 szt. ,
- wiadukty kolejowe - 2 szt. ,
- PZM - 11 szt.
Węzły
- Węzeł Płoty
Miejsca obsługi podróżnych
Kategoria I
- MOP Wyszogóra Wschód (z rezerwą do kategorii II)
- MOP Wyszogóra Zachód (z rezerwą do kategorii II)
Obwody utrzymania drogi
- OUD Wojcieszyn
Ochrona środowiska
- 8 przejść dla zwierząt, 11 przepustów dla zwierząt, 9 przepustów środowiskowych.
- Urządzenia podczyszczające wody opadowe, zbiorniki retencyjne i retencyjno – infiltracyjne.
- Celem ochrony akustycznej otaczającego terenu przewidziano budowę ekranów akustycznych.