S6 Bobrowniki – Skórowo
Podstawowe informacje
- Numer drogi
- S6
- Nazwa odcinka
- Bobrowniki – Skórowo
- Długość
- 13,1 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Bożepole Wielkie
- Lata realizacji
- 2021-2025
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość
- 283 199 309,17 zł
- Oddział GDDKiA
- Gdańsk
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetarg
Zakres przetarguProjektuj i buduj- Data ogłoszenia przetargu
- 30 listopada 2020 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 23 kwietnia 2021 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 6 września 2016 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku
- Data wydania decyzji
- 29 maja 2017 r.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 31 marca 2015 r.
- Wykonawca
- Mosty Katowice
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 17 czerwca 2009 r.
- Wykonawca
- Tebodin SAP-Projekt
Opis inwestycji
Początek zadania znajduje się za węzłem Bobrowniki. Koniec odcinka znajduje się za węzłem Skórowo. Zakres projektowania i budowy w ramach przewiduje się wykonanie w szczególności:
- budowę odcinka drogi ekspresowej długości ok. 13 km;
- budowę dwóch węzłów drogowych: „Rzechcino” i „Skórowo”;
- budowę miejsca obsługi podróżnych kategorii I;
- przygotowanie terenu pod budowę miejsca obsługi podróżnych kategorii II;
- przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z drogą ekspresową;
- budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do drogi ekspresowej;
- budowę obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
- budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
- budowę przepustów pod drogą ekspresową i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
- budowę oświetlenia drogowego;
- budowę kanalizacji teletechnicznej;
- budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
- realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne;
- budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych;
- wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
- rozbiórkę obiektów budowlanych;
- opracowanie dokumentacji powykonawczej;
- wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
- uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 0,75-1,25 m
obciążenie: ton/oś: 11,5
Obiekty inżynierskie
Przejścia dla zwierząt – 10 szt., wiadukty – 5 szt.
Węzły
- Węzeł Rzechcino
- Węzeł Skórowo
Miejsca obsługi podróżnych
Kategoria I
- MOP Jeziorka I
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, budowa ekranów akustycznych i nasadzenia zieleni izolacyjnej, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne.