W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S6 Skórowo – Leśnice

Podstawowe informacje
Numer drogi
S6
Nazwa odcinka
Skórowo – Leśnice
Długość
10,9 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Bożepole Wielkie
Lata realizacji
2021-2025
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość
344 400 000 zł
Oddział GDDKiA
Gdańsk

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Intercor Sp. z o.o.
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    15 czerwiec 2021 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku:
    14 kwietnia 2022 r.
    Data wydania decyzji:
    w trakcie
    Organ wydający:
    Wojewoda Pomorski
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    15 maja 2025 r.

Etapy zrealizowane

  • Zakres przetargu
    Projektuj i buduj
    Data ogłoszenia przetargu
    30 listopada 2020 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    23 kwietnia 2021 r.
  • Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    6 września 2016 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku
    Data wydania decyzji
    29 maja 2017 r.
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    31 marca 2015 r.
    Wykonawca
    Mosty Katowice
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    17 czerwca 2009 r.
    Wykonawca
    Tebodin SAP-Projekt
Opis inwestycji

Początek odcinka znajduje się za węzłem Skórowo w województwie pomorskim. Koniec odcinka znajduje się za węzłem Leśnice. Zakres projektowania i budowy w ramach zadania przewiduje się wykonanie w szczególności:

  • budowę odcinka drogi ekspresowej długości ok. 11 km;
  • budowę węzła drogowego: „Leśnice”;
  • przygotowanie terenu pod budowę miejsca obsługi podróżnych kategorii III – oddzielnie dla każdej jezdni;
  • przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z drogą ekspresową;
  • budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do drogi ekspresowej;
  • budowę wiaduktu nad linią kolejową w ciągu drogi ekspresowej;
  • budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
  • budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów (w tym budowę dwóch wiaduktów nad linią kolejową);
  • budowę przepustów pod drogą ekspresową i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
  • budowę oświetlenia drogowego;
  • budowę kanalizacji teletechnicznej;
  • budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
  • realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
  • budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych (w tym linii wysokich napięć 110 kV);
  • wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
  • rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej;
  • wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 0,75-1,25 m
obciążenie: ton/oś: 11,5

Obiekty inżynierskie

Przejścia dla zwierząt – 14 szt., wiadukty – 11 szt.

Węzły
  1. Węzeł Leśnice
Miejsca obsługi podróżnych

Kategoria III:

  1. MOP Darżewo
Ochrona środowiska

Przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, budowa ekranów akustycznych i nasadzenia zieleni izolacyjnej, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo pomorskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}