S7 Chwaszczyno – Żukowo
Podstawowe informacje
- Numer drogi
- S7
- Nazwa odcinka
- Chwaszczyno – Żukowo
- Długość
- 16,2 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
- Lata realizacji
- 2021-2025
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość
- 715 169 700 zł
- Oddział GDDKiA
- Gdańsk
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetarg
Projektuj i buduj- Data podpisania umowy z wykonawcą
- 16 kwietnia 2021 r.
- Data ogłoszenia przetargu
- 24 sierpnia 2020 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 5 maja 2015 r.
- Wykonawca
- Multiconsult Polska
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 20 listopada 2013 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku
- Data wydania decyzji
- 2 grudnia 2014 r.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 27 maja 2010 r.
- Wykonawca
- Lafrentz Polska
Opis inwestycji
Początek zadania znajduje się za węzłem Chwaszczyno, a koniec przed węzłem Żukowo. Zakres zadania obejmuje w szczególności:
- budowę odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,2 km;
- budowę węzła drogowego „Miszewo”
- przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z obwodnicą;
- budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- budowę obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
- budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
- budowę przepustów pod obwodnicą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
- budowę oświetlenia drogowego;
- budowę kanalizacji teletechnicznej;
- budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
- realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
- budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych;
- wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
- rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
- opracowanie dokumentacji powykonawczej;
- wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
- uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 1,25 m
obciążenie: ton/oś: 11,5
Obiekty inżynierskie
Mosty – 3 szt., estakady – 3 szt., przejścia dla zwierząt – 6 szt., wiadukty – 10 szt., kładka dla pieszych – 1 szt., OUD - 1 szt.
Węzły
- Węzeł Miszewo
Obwody utrzymania drogi
- OUD Miszewo
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, budowa ekranów akustycznych i nasadzenia zieleni izolacyjnej, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne.