S6 Luzino – Szemud
- Numer drogi
- S6
- Nazwa odcinka
- Luzino – Szemud
- Długość
- 10,3 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku Bożepole Wielkie – początek Obwodnicy Trójmiasta
- Lata realizacji
- 2019-2021
- Program
- Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 341 958 104,35 zł
- Wartość dofinansowania
- 984 169 193,38 zł
- Dofinansowano z
- Program Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
- Oddział GDDKiA
- Gdańsk
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk odc. Bożepole Wielkie – początek Obwodnicy Trójmiasta
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 11 kwietnia 2019 r.
- Data wydania decyzji
- 21 października 2019 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Pomorski
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 3 października 2015 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 17 kwietnia 2018 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 13 marca 2015 r.
- Wykonawca
- Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 25 marca 2011 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku
- Data wydania decyzji
- 20 maja 2014 r.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 20 listopada 2006 r.
- Wykonawca
- DHV Polska Sp. z o.o.
Opis inwestycji
Kontrakt obejmuje zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 Słupsk-Gdańsk na odcinku od węzła Luzino (bez węzła) do węzła Szemud (z węzłem) tj. od km 0+000,00 do km 10+299,05. Powyższy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa pomorskiego, w powiecie wejherowskim na terenie gmin Luzino oraz Szemud i stanowi fragment tzw. Trasy Kaszubskiej.
Podstawowym celem inwestycji budowy drogi ekspresowej S6 jest stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia Aglomeracji Trójmiasta ze Szczecinem, przebiegającego z zachodu na wschód, równolegle do wybrzeża Bałtyku. Odcinek między Luzinem i Szemudem stanowi jeden z trzech aktualnie realizowanych odcinków drogi.
Dzięki budowie drogi ekspresowej uzyska się poprawę płynności ruchu, skrócenie czasu przejazdu, odciążenia układu dróg i ulic lokalnych, poprawę stanu bezpieczeństwa w sieci dróg krajowych oraz zmniejszenie uciążliwości ruchu drogowego dla otoczenia. Po zrealizowaniu projektowanej inwestycji osiągnięte zostaną następujące korzyści:
- stworzenie wygodnego i bezpiecznego ciągu komunikacyjnego,
- odciążenie z ruchu samochodowego miejscowości leżących przy drodze krajowej nr 6,
- ułatwienie tranzytu dla ruchu turystycznego,
- wzrost bezpieczeństwa ruchu poprzez obniżenie liczby i stopnia ciężkości wypadków,
- poprawę przepustowości drogi i swobody ruchu,
- zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko naturalne,
- rozwój regionu poprzez polepszenie poziomu obsługi transportowej.
W ramach Kontraktu wykonane zostaną wszystkie niezbędne prace do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Projektowana droga ekspresowa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny. Przewidziano budowę obiektów inżynierskich, w tym: 2 mostów, 1 estakady, 8 wiaduktów, oraz 1 przejścia dla zwierząt Dostęp do drogi ekspresowej zapewni węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką DW 224. Ponadto przebudowanych zostanie ok. 4,7 km istniejących dróg oraz powstaną nowe drogi lokalne zapewniających dojazd do nieruchomości i urządzeń technicznych o łącznej długości ok. 9,8 km.
Kontrakt obejmuje również m.in. budowę systemu odwodnienia z przepustami, urządzeniami do podczyszczania wód opadowych, zbiornikami retencyjnymi i retencyjno-infiltracyjnymi, budowę i przebudowę sieci energetycznych, wodociągowych, gazowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej. Ponadto wykonane zostaną nowe nasadzenia zieleni o charakterze uzupełniającym, dogęszczającym, izolacyjno-osłonowym i ozdobnym, a w miejscach najbardziej narażonych na hałas ekrany akustyczne o łącznej długości ok. 1,7 km.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 0,75 m
obciążenie: 115kN/oś
Obiekty inżynierskie
Mosty – 2 szt., estakady – 1 szt., przejścia dla zwierząt – 1 szt., wiadukty – 8 szt., pozostałe – 1 szt.
Węzły
- Węzeł Szemud
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, budowa ekranów akustycznych i nasadzenia zieleni izolacyjnej, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne.