S6 Szemud– Gdynia Wielki Kack
Podstawowe informacje
- Numer drogi
- S6
- Nazwa odcinka
- Szemud – Gdynia Wielki Kack
- Długość
- 20,19 km + ok. 2,9 km przebudowy istniejącej Obwodnicy Trójmiasta
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku Bożepole Wielkie – początek Obwodnicy Trójmiasta
- Lata realizacji
- 2018-2021
- Program
- Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 704 872 927,63 zł
- Wartość dofinansowania
- 984 169 193,38 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
- Oddział GDDKiA
- Gdańsk
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk odc. Bożepole Wielkie – początek Obwodnicy Trójmiasta
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowejOdcinek 1- Data złożenia wniosku
- 21 grudnia 2018 r.
- Data wydania decyzji
- 24 września 2019 r.
- Organ wydający
- Wojewoda pomorski
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowejOdcinek 2- Data złożenia wniosku
- 25 stycznia 2019 r.
- Data wydania decyzji
- 10 października 2019 r.
- Organ wydający
- Wojewoda pomorski
-
Rozwiń tekst
Przetarg
Projekt i budowaEtap 1- Data ogłoszenia przetargu
- 30 września 2015 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 26 marca 2018 r.
Projekt i budowaEtap 2- Data ogłoszenia przetargu
- 19 maja 2017 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 26 marca 2018 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 13 marca 2015 r.
- Wykonawca
- Transprojekt Gdański
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 25 marca 2011 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku
- Data wydania decyzji
- 30 maja 2014 r.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 20 listopada 2006 r.
- Wykonawca
- DHV Polska
Opis inwestycji
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa pomorskiego. Przebiega przez tereny miasta Gdynia oraz gminy Szemud i gminy Żukowo. Początek projektowanego odcinka jest zlokalizowany w miejscowości Szemud (powiat wejherowski). Koniec projektowanego odcinka włącza się w istniejącą Obwodnicę Trójmiasta. Zakres zadania obejmuje w szczególności:
- budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 na odcinku ok. 20,2km oraz dodatkowo przebudowa istniejącej Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów ruchu na długości ok. 2,9 km.
- budowę trzech węzłów drogowych: „Koleczkowo”, „Chwaszczyno”, „Gdynia Dąbrowa”, oraz przebudowa węzła „Gdynia Wielki Kack”;
- przygotowanie terenu pod budowę miejsc obsługi podróżnych kategorii III – oddzielnie dla każdej jezdni;
- rzebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z obwodnicą;
- budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- budowę estakad w ciągu drogi ekspresowej;
- budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
- budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
- budowę przepustów pod obwodnicą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
- budowę oświetlenia drogowego;
- budowę kanalizacji teletechnicznej;
- budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
- realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
- budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych;
- wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
- rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
- opracowanie dokumentacji powykonawczej;
- wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
- uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: po dwa (przekrój 2x2) i po trzy (przekrój 2x3) na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz przebudowanym odcinku Obwodnicy Trójmiasta
Szerokość pasa ruchu: 3,50 m,
szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
szerokość poboczy: 0,75 m
obciążenie: ton/oś: 11,5
Węzły
- Węzeł Koleczkowo
- Węzeł Chwaszczyno
- Węzeł Gdynia Dąbrowa
- oraz przebudowa węzła Gdynia Wielki Kack
Miejsca obsługi podróżnych
Kategoria III
- MOP Kamień
Ochrona środowiska
- przejścia dla zwierząt (ogółem: małych (6), średnich (-) i dużych (4),
- szczelnego systemu odwodnienia – studnie osadnikowe, separatory, kolektory i inne zbiorniki systemów odwadniających,
- ekranów antyolśnieniowe – (1259 m),
- ekrany akustyczne (9375 m),
- pasy zieleni izolacyjnej (ogółem 4824 szt. drzew, ponad 45 000 m2 krzewów; las w ramach rekompensaty za niewykonane zalesienia: 16,46 ha; strefa ekotonowa 1108 x 15 m)
- rowy trawiaste,
- zbiorniki retencyjne – 13 szt.,
- przejścia dla zwierząt zintegrowane z obiektami mostowymi (1 – rzeka Zagórska Struga, 1 – rzeka Struga Chwaszczyno),
- przepusty dla płazów (7),
- wał ziemny na terenie MOP
- "cicha nawierzchnia” na W. Gdynia Wielki Kack i ul. Nowowiczlińska
- 2 zbiorniki kompensacyjne dla herpetofauny