S61 Szczuczyn - Ełk Południe (z węzłem)
- Nr drogi
- S61
- Nazwa odcinka
- S61 Szczuczyn - Ełk Południe (z węzłem)
- Długość
- 23,25 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi S61 od S8 (Ostrów Mazowiecka) – Łomża – Stawiski – Szczuczyn – Ełk – Raczki – Suwałki – Budzisko (gr. państwa) odc. od m. Szczuczyn - do m. Raczki
- Lata realizacji
- 2018 - 2022
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 699 510 021,67 zł
- Dofinansowano z
- Instrument "Łącząc Europę"
- Wartość dofinansowania
- 3 165 546 832,60 zł
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem dla
- Budowa drogi S61 odc. od m. Szczuczyn – do m. Raczki
- Oddział GDDKiA
- Olsztyn
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 15 kwietnia 2016 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 13 czerwca 2018 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium korytarzowe- Data podpisania umowy
- 12 lipca 2010 r.
- Wykonawca
- DHV Polska Sp z o.o.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 29 grudnia 2015 r.
- Wykonawca
- DHV Polska Sp z o.o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 29 grudnia 2015 r.
- Wykonawca
- Transprojekt Gdański Sp z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 24 listopada 2014 r.
- Data wydania decyzji
- 23 lipca 2018 r. (decyzja zmieniona)
- Organ wydający
- Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie
Opis inwestycji
W ramach budowy drogi S61 na odcinku od m. Szczuczyn do węzła Ełk Południe wykonano odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości ok. 23 km wraz z węzłami i infrastrukturą obsługującą o przekroju 2x2. Dostęp do drogi S61 możliwy jest tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż nowej trasy drogowej powstały liczne, dodatkowe drogi lokalne (tzw. serwisowe) zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych oraz poprzeczne bezkolizyjne przejazdy drogowe w poprzek drogi (bez możliwości wjazdu i zjazdu z "ekspresówki") dla licznych poprzecznych dróg lokalnych, głównie powiatowych i gminnych.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2 szerokość pasa ruchu: 3,5 m szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 0,75 m lub większa
obciążenie: 115kN/oś
Obiekty inżynierskie
3 – wiadukty drogi ekspresowej (WS), w tym WS/PZDdz-5.3, który jest równocześnie przejściem dolnym dla dużych zwierząt,
2 – mosty drogi ekspresowej (MS), w tym MS/PZDdz-18.2, który jest równocześnie przejściem dolnym dla dużych zwierząt oraz MS/PZDsz-22.8, który jest równocześnie przejściem dolnym zespolonym dla średnich zwierząt,
8 – wiaduktów drogowych (WD),
1 – przejście górne dla zwierząt dużych (PZGd),
2 – przejście dolne zespolone dla zwierząt dużych (PZDdz),
1 – przejście dolne zespolone dla zwierząt średnich (PZDsz),
2 – przejścia dla zwierząt małych (PZM).
Węzły
- Węzeł Guty
- Węzeł Ełk Południe
Miejsca obsługi podróżnych
- MOP Niekrasy L
- MOP Niekrasy P
Obwody utrzymania drogi
- OUD Nowa Wieś Ełcka
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt małych(w tym) – 15 szt, średnich – 1 szt. i dużych – 5 szt. , ekrany akustyczne, wały ziemne, rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne – 33 szt., zbiorniki kompensacyjne – 7 szt., przejścia dla zwierząt zintegrowane z obiektami mostowymi – 3 szt. (wliczone w przejścia dla zwierząt wcześniej), przepusty dla – 8 szt.