W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S61 Łomża Zachód - Kolno

Podstawowe informacje
Numer drogi
S61, DK64
Nazwa odcinka
Łomża Zachód - Kolno wraz z budową odcinka drogi krajowej nr 64 Łomża Północ - Elżbiecin
Długość S61
12,92 km
Długość DK64
6,96 km
Lata realizacji
2020 - 2025
Nazwa inwestycji
Budowa drogi S61 Ostrów Mazowiecka – obwodnica Augustowa, odc. Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn
System realizacji
Projektuj i buduj
Program
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
Wartość dofinansowania
1 636 870 479,79 zł
Dofinansowano z
Program Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Oddział GDDKiA
Białystok
Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
Budowa drogi ekspresowej S61 odc. Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona zanikającej barierki
    Udostępnienie drogi na zasadach tymczasowej organizacji ruchu
    30 września 2024 r.
  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Lafrentz Polska Sp. z o.o.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o.
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    19 maja 2022 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    12 sierpnia 2019 r.
    Data wydania decyzji
    12 listopada 2020 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Podlaski
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    19 maja 2025 r.

Etapy zrealizowane

  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    23 lipca 2021 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    23 marca 2022 r.
  • lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Lafrentz Polska Sp. z o.o.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    TOTO S.p.A. COSTRUZIONI GENERALI
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    11 października 2018 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    12 sierpnia 2019 r.
    Data wydania decyzji
    12 listopada 2020 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Podlaski
  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    31 marca 2017 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    26 czerwca 2018 r.
  • Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    23 marca 2015 r.
    Wykonawca
    Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Odcinek Łomża Zachód - Łomża Południe
    Data złożenia wniosku
    7 lutego 2014 r.
    Data wydania decyzji
    22 września 2014 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Odcinek Łomża Południe - Kolno
    Data złożenia wniosku
    23 marca 2012 r.
    Data wydania decyzji
    3 lutego 2014 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    19 marca 2010 r.
    Wykonawca
    Bilfinger Tebodin Poland Sp. z o.o.
Opis inwestycji

Budowa drogi ekspresowej stanowiącej ciąg I Paneuropejskiego Korytarza Transportowego mającego za zadanie połączenie krajów Europy Zachodniej przez Polskę z Krajami Bałtyckimi poprzez połączenie z drogą S 8 na odcinku Wyszków - Ostrów Mazowiecka i granicą państwa w Budzisku. Odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S61, a zarazem szlaku komunikacyjnego - Via Baltica. Zlokalizowany jest na terenie województwa podlaskiego, w powiatach: łomżyńskim oraz Miasta Łomża (miasta na prawach powiatu), na terenie gmin – Łomża, miasto Łomża oraz Piątnica. Odcinek S61 Łomża Zach. – wezeł Kolno będzie stanowił najdłuższy fragment obwodnicy Łomży.

Parametry techniczne

klasa drogi: S i GP 

liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2 

szerokość pasa ruchu: 3,5m

szerokość pasa awaryjnego: 2,5m

szerokość poboczy: 0,75m

obciążenie: ton/oś 115kN/oś

Obiekty inżynierskie

Mosty - 3, most z przejsciem dla zwierząt-1,  wiadukty - 14, przejścia dla zwierząt - 2.

Węzły
  1. Łomża Zachód
  2. Nowogród
  3. Łomża Północ
Ochrona środowiska

Most z przejściem dla zwierząt duzych (1), przejścia dla zwierząt duzych (2), przepusty dla małych zwierząt i płazów (11).

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo podlaskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}