S61 Stawiski - do obwodnicy Szczuczyna
- Numer drogi
- S61
- Nazwa odcinka
- S61 Stawiski - do obwodnicy Szczuczyna
- Długość
- 18 km
- Program
- Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
- Lata realizacji
- 2017 - 2021
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość dofinansowania
- 1 636 870 479,79 zł
- Dofinansowano z
- Program Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
- Oddział GDDKiA
- Białystok
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- Budowa drogi ekspresowej S61 odc. Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 31 sierpnia 2018 r.
- Data wydania decyzji
- 30 sierpnia 2019 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Podlaski
-
Rozwiń tekst
Przetarg
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 9 lutego 2017 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 20 czerwca 2017 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 1 kwietnia 2015 r.
- Wykonawca
- Complex Projekt Sp. z o.o. Biuro Projektowo-Konsultingowe
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 23 marca 2012 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku
- Data wydania decyzji
- 3 lutego 2014 r.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- -
- Wykonawca
- Bilfinger Tebodin Poland Sp. z o.o.
Opis inwestycji
Odcinek stanowi fragment drogi krajowej S61 Ostrów Mazowiecka - Łomża - Stawiski - Szczuczyn - Ełk - Raczki - Suwałki - Budzisko (granica państwa).
Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa podlaskiego, w powiatach: kolneńskim i grajewskim, na terenach gmin: Stawiski, Grabowo i Szczuczyn.
Droga ekspresowa jest ujęta w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz. U. 2016 poz. 784, z późn. zm.) oraz w załączniku nr 1 do Uchwały nr 156/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
Realizacja drogi ekspresowej jest inwestycją o znaczeniu europejskim. Została ona zaliczona do bardzo ważnych zadań rządowych. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju. Istniejący układ komunikacyjny w Polsce nie jest w stanie przenieść gwałtownie zwiększającego się ruchu samochodowego, stąd konieczność budowy dróg ekspresowych i pilna potrzeba dostosowania infrastruktury drogowej do standardów europejskich. Drogi ekspresowe w Polsce są niezbędne, jako podstawowy element infrastruktury rozwiniętego państwa, charakterystyczny dla krajów Unii Europejskiej.
Realizacja drogi ekspresowej będzie znaczącym czynnikiem sprzyjającym ożywieniu gospodarczemu ze względu na wiążące się z nią możliwości wzrostu popytu na usługi i towary krajowe, a w zakresie inwestycji budowlanych, przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw wykonawczych jak również innych podmiotów gospodarczych obsługujących budownictwo.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5m
szerokość poboczy: 0,75m
obciążenie: 11,5 t/oś
Obiekty inżynierskie
Wiadukty - 10, obiekty zespolone (mosty z przejściem dla zwierząt) - 6, przejścia dla zwierząt - 3.
Węzły
1. węzeł Grabowo
Miejsca Obsługi Podróżnych
Kategoria III: MOP Zabiele Zachód
Kategoria II: MOP Zabiele Wschód
Ochrona środowiska
Obiekty zespolone (mosty z przejściem dla zwierząt) - 6.