W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Wstecz

S7 Elbląg - Pasłęk (Kalsk)

Podstawowe informacje
Nr drogi
S7
Nazwa odcinka
Elbląg - Pasłęk (Kalsk)
Długość
13,7 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi krajowej S7 Elbląg - Olsztynek, etap I na odcinku Elbląg - Kalsk wraz z budową drogi dojazdowej do pól od ul. Żuławskiej do ul. Nizinnej wzdłuż drogi krajowej nr 7 oraz rozbudową węzła drogowego Raczki
Lata realizacji
2008 - 2011
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013
Oddział GDDKiA
Olsztyn

Opis inwestycji 

Inwestycja składała się czterech części:

  1. budowy drogi krajowej S7 Elbląg-Olsztynek na odcinku Elbląg-Kalsk,
  2. rozbudowy węzła drogowego Raczki na skrzyżowaniu dróg S7 i 22 w km 78+385 drogi S7
  3. budowy drogi dojazdowej do pól wzdłuż drogi krajowej nr 7 od ul. Żuławskiej do ulicy Nizinnej w Elblągu,
  4. budowy tablic o zmiennej treści przed węzłami.

Budowa drogi krajowej S7 polegała na rozbudowie drogi krajowej nr 7 do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od węzła Elbląg Wschód (na skrzyżowaniu dróg krajowych S7 i 22, w km 82+880 drogi S7) do węzła Pasłęk Północ w km 95+910 drogi S7. Rozbudowa węzła drogowego Raczki polegała na rozbudowie istniejącego obiektu do pełnej formy typu przymostowego poprzez budowę dwóch nowych, przebudowę dwóch istniejących dróg łącznikowych na węźle wraz z przebudową odcinka drogi krajowej nr 22 i budowę dwóch skrzyżowań. Budowa drogi dojazdowej do pól wzdłuż drogi krajowej nr 7 od ul. Żuławskiej do ulicy Nizinnej w Elblągu umożliwiła obsługę terenów rolniczych położonych między drogą krajową nr 7, a gruntami miasta Elbląg po przekształceniu drogi krajowej w drogę ekspresową o ograniczonym dostępie. Budowa tablic o zmiennej treści przed węzłami usprawniłą sterowanie ruchem i zwiększyłą bezpieczeństwo ruchu na drodze S7. Na tablicach wyświetlane są informacje dotyczące obowiązujących w danym momencie ograniczeniach prędkości, zakazach wyprzedzania lub odwołaniu zakazów, zwężeniach jezdni, robotach drogowych, śliskości nawierzchni, silnym wietrze, zatorach (korkach), wypadkach drogowych, z podaniem lokalizacji zagrożenia.

Parametry techniczne
  • Dwujezdniowa droga ekspresowa długości 13,72 km
  • Klasa techniczna - S
  • Przekrój poprzeczny - 2/2
  • Prędkość projektowa - Vp=100km/h
  • Szerokość jezdni – 2 x 7,00m
  • Szerokość pasa ruchu –3,50 m
  • Szerokość pasa dzielącego/bez opasek/ – 5,00 m
  • Szerokość pasa awaryjnego postoju - 2,50m
  • Szerokość pobocza gruntowego - 1,25m
  • Pochylenie poprzeczne jezdni – 2,5 %
  • Obciążenie docelowe konstrukcji jezdni – 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
  • Wiadukty drogowe nad liniami kolejowymi - 3
  • Wiadukty drogowe na drogą S7 - 6
  • Przejazdy gospodarcze pod drogą S7 - 2
  • Mosty w ciągu drogi S7 - 3
  • Mosty w ciągu dróg bocznych - 2
  • Przepusty pod drogą S7 i drogami bocznymi - 123
Węzły
  • Węzeł Bogaczewo
  • Węzeł Pasłęk Północ
Ochrona środowiska
  • Przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny,
  • Urządzenia podczyszczające wody opadowe spływające z pasa drogowego,
  • Ekrany akustyczne.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo warmińsko-mazurskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}