S7 Elbląg - Pasłęk (Kalsk)
- Nr drogi
- S7
- Nazwa odcinka
- Elbląg - Pasłęk (Kalsk)
- Długość
- 13,7 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi krajowej S7 Elbląg - Olsztynek, etap I na odcinku Elbląg - Kalsk wraz z budową drogi dojazdowej do pól od ul. Żuławskiej do ul. Nizinnej wzdłuż drogi krajowej nr 7 oraz rozbudową węzła drogowego Raczki
- Lata realizacji
- 2008 - 2011
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013
- Oddział GDDKiA
- Olsztyn
Opis inwestycji
Inwestycja składała się czterech części:
- budowy drogi krajowej S7 Elbląg-Olsztynek na odcinku Elbląg-Kalsk,
- rozbudowy węzła drogowego Raczki na skrzyżowaniu dróg S7 i 22 w km 78+385 drogi S7
- budowy drogi dojazdowej do pól wzdłuż drogi krajowej nr 7 od ul. Żuławskiej do ulicy Nizinnej w Elblągu,
- budowy tablic o zmiennej treści przed węzłami.
Budowa drogi krajowej S7 polegała na rozbudowie drogi krajowej nr 7 do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od węzła Elbląg Wschód (na skrzyżowaniu dróg krajowych S7 i 22, w km 82+880 drogi S7) do węzła Pasłęk Północ w km 95+910 drogi S7. Rozbudowa węzła drogowego Raczki polegała na rozbudowie istniejącego obiektu do pełnej formy typu przymostowego poprzez budowę dwóch nowych, przebudowę dwóch istniejących dróg łącznikowych na węźle wraz z przebudową odcinka drogi krajowej nr 22 i budowę dwóch skrzyżowań. Budowa drogi dojazdowej do pól wzdłuż drogi krajowej nr 7 od ul. Żuławskiej do ulicy Nizinnej w Elblągu umożliwiła obsługę terenów rolniczych położonych między drogą krajową nr 7, a gruntami miasta Elbląg po przekształceniu drogi krajowej w drogę ekspresową o ograniczonym dostępie. Budowa tablic o zmiennej treści przed węzłami usprawniłą sterowanie ruchem i zwiększyłą bezpieczeństwo ruchu na drodze S7. Na tablicach wyświetlane są informacje dotyczące obowiązujących w danym momencie ograniczeniach prędkości, zakazach wyprzedzania lub odwołaniu zakazów, zwężeniach jezdni, robotach drogowych, śliskości nawierzchni, silnym wietrze, zatorach (korkach), wypadkach drogowych, z podaniem lokalizacji zagrożenia.
Parametry techniczne
- Dwujezdniowa droga ekspresowa długości 13,72 km
- Klasa techniczna - S
- Przekrój poprzeczny - 2/2
- Prędkość projektowa - Vp=100km/h
- Szerokość jezdni – 2 x 7,00m
- Szerokość pasa ruchu –3,50 m
- Szerokość pasa dzielącego/bez opasek/ – 5,00 m
- Szerokość pasa awaryjnego postoju - 2,50m
- Szerokość pobocza gruntowego - 1,25m
- Pochylenie poprzeczne jezdni – 2,5 %
- Obciążenie docelowe konstrukcji jezdni – 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
- Wiadukty drogowe nad liniami kolejowymi - 3
- Wiadukty drogowe na drogą S7 - 6
- Przejazdy gospodarcze pod drogą S7 - 2
- Mosty w ciągu drogi S7 - 3
- Mosty w ciągu dróg bocznych - 2
- Przepusty pod drogą S7 i drogami bocznymi - 123
Węzły
- Węzeł Bogaczewo
- Węzeł Pasłęk Północ
Ochrona środowiska
- Przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny,
- Urządzenia podczyszczające wody opadowe spływające z pasa drogowego,
- Ekrany akustyczne.