S7 Miłomłyn - Ostróda Północ
Podstawowe informacje
- Nr drogi
- S7
- Nazwa odcinka
- S7 Miłomłyn - Ostróda Północ
- Długość
- 9,16 km
- Nazwa inwestycji
- S7 Elbląg (S22) - Olsztynek (S51) odc. Miłomłyn (S7) - Olsztynek (S51)
- Lata realizacji
- 2014 - 2017
- System realizacji
- Tradycyjny
- Wartość umowy na roboty budowlane
- 292 291 844,56 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
- Wartość dofinansowania
- 1 176 168 531,82 zł
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- S7 Elbląg (S22) - Olsztynek (S51), odc. Miłomłyn (S7) - Olsztynek (S51)
- Oddział GDDKiA
- Olsztyn
Opis inwestycji
Przedmiotem inwestycji była budowa drogi ekspresowej nr S7 na odcinku Miłomłyn – Ostróda Północ, wraz z przebudową dwóch istniejących węzłów drogowych „Miłomłyn Północ” (obecnie „Winiec”) i „Miłomłyn Południe” (obecnie „Tarda”).
W ramach inwestycji zostały przebudowane lub wyremontowane odcinki dróg innych kategorii w obrębie skrzyżowań z drogą ekspresową, przebudowane zostały istniejące oraz wybudowane nowe obiekty inżynierskie. Droga została wyposażona w sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie drogowe oraz urządzenia ochrony środowiska.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 1,25 m
obciążenie: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
- 2 wiadukty (w tym 1 istniejący)
- 2 przejazdy gospodarcze
- 3 mosty
- 1 estakada nad terenem bagiennym
- 18 przejść dla zwierząt (3 dla zwierząt dużych i 15 dla płazów i małych zwierząt)
Węzły
- węzeł „Miłomłyn Północ” (obecna nazwa „Winiec”)
- węzeł „Miłomłyn Południe” (obecna nazwa „Tarda”)
Ochrona środowiska
- przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny,
- urządzenia podczyszczające wody opadowe spływające z pasa drogowego,
- ekrany akustyczne