S7 Mława-Strzegowo
- Nr drogi
- S7
- Nazwa odcinka
- S7 Mława - Strzegowo
- Długość
- 21,5 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi ekspresowej S7 Olsztynek (S51) – Płońsk (S10) odc. Napierki – Płońsk (S10 w.Siedlin)
- Lata realizacji
- 2017 - 2021
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 477 396 268,39 zł
- Wartość dofinansowania
- 1 228 043 451,50 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- Budowa drogi ekspresowej S7 Olsztynek(S51)-Płońsk (S10) odc. Napierki – Płońsk
- Oddział GDDKiA
- Olsztyn
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 23 września 2015 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 13 września 2017 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 4 lutego 2009 r.
- Wykonawca
- Biuro Planowania Rozwoju Warszawy SA
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 17 grudnia 2012 r.
- Wykonawca
- Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 17 czerwca 2008 r.
- Data wydania decyzji
- 31 sierpnia 2011 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie
Opis inwestycji
Odcinek Mława -Strzegowo zlokalizowany jest na terenie województwa mazowieckiego, w powiecie mławskim, na terenach gmin: Szydłowo, miasto Mława, Wiśniewo, Stupsk, Strzegowo. Nowa droga poprowadzona jest w nowym korytarzu, po wschodniej stronie istniejącej DK7. Na odcinku wykorzystującym ślad istniejący przewiduje się ze względu na parametry trasy ekspresowej, korektę łuków lub korektę położenia istniejącej jezdni. Dobudowa drugiej jezdni do istniejącej proponowana jest na większości odcinków trasy po stronie wschodniej i tylko na nielicznych fragmentach po stronie zachodniej.
Odcinek został 22 grudnia 2021 roku udostępniony kierowcom na podstawie czasowej organizacji ruchu, po dwóch jezdniach w pełnym przekroju, ale przy trwających pracach poza ciągiem głównym.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2 szerokość pasa ruchu: 3,5 m szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m szerokość poboczy: 0,75 m
obciążenie: 12 ton/oś
Obiekty inżynierskie
2 mosty (z przejściami dla zwierząt), 5 wiadukty (w tym 4 z przejściem dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej, 10 wiadukty oraz 5 mostów (z przejściami dla zwierząt) w ciągu dróg bocznych, 1 przejście dla pieszych, 33 przejścia dla zwierząt.
Węzły
- Węzeł Mława Południe
- Węzeł Żurominek
- Węzeł Strzegowo Północ
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt (30 małych, 3 średnie), przejścia dla zwierząt zintegrowane z obiektami mostowymi (2 duże, 2 średnie i 7 małe), ekrany akustyczne, ekrany przeciwolśnieniowe, roślinność w nasadzeniach osłonowych, zieleń dogęszczająca, rowy drogowe trawiaste, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, wygrodzenia herpetologiczne, ogrodzenie drogi.