S7 Naprawa – Skomielna Biała w km od ok. 721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu
- Nr drogi
- S7
- Nazwa odcinka
- S7 Naprawa – Skomielna Biała, w km od ok. 721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu
- Długość
- 3,05 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka Zdrój
- Lata realizacji
- 2016-2022
- Program
- Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
- System realizacji
- Tradycyjny
- Wartość umowy na projekt
- 31 708 248,72 zł
- Wartość umowy na roboty budowlane
- 1 222 037 621,94 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
- Wartość dofinansowania
- 1 322 398 015,17 zł
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- S7 Lubień - Rabka Zdrój
- Oddział GDDKiA
- Kraków
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 3 lutego 2014 r.
- Data wydania decyzji
- 22 grudnia 2014 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Małopolski
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Roboty budowlane- Data ogłoszenia przetargu
- 19 grudnia 2014 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 29 lutego 2016 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 10 października 2006 r.
- Wykonawca
- Ingenieurbüro Dipl.-Ing. H. Vössing GmbH, Ingenieurbuero Voessing Vepro GmbH
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 2 czerwca 2009 r.
- Data wydania decyzji
- 25 listopada 2013 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie
Opis inwestycji
Inwestycja obejmuje swym zakresem: - budowę w terenie górskim (po nowym śladzie) odcinka dwujezdniowej drogi klasy S dł. ok. 3,05 km, w km 721+170 – 724+220 - budowę dwukomorowego tunelu o długości 2 058 m pod Małym Luboniem z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą wraz z wyposażeniem technicznym - budowę 1 obiektu (nr 15+16) o długości ok. 311m - budowę murów oporowych, - wykonanie budynków technicznych oraz budynku dyspozytorni rezerwowej - wykonanie masztu radiowego - przebudowę i budowę urządzeń infrastruktury technicznej - budowę dróg serwisowych i technologicznych, - budowę przepustów, - budowę oświetlenia i budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu, - przełożenie cieków, budowę systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń ochrony środowiska: ekranów, urządzeń oczyszczania wód. Przebieg drogi nie koliduje z obszarami Natura 2000. System Zarządzania Ruchem: TAK: tablice zmiennej treści.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
szerokość poboczy: 0,75 – 2,25 m
obciążenie: 115 kN/oś