W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S7 obwodnica Grójca

Podstawowe informacje
Nr drogi
S7
Nazwa odcinka
obwodnica Grójca
Długość
8,3 km
Lata realizacji
2006 - 2008
Oddział GDDKiA
Warszawa
Dofinansowano z
Sektorowy Program Operacyjny Transport, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Opis inwestycji

Obwodnica Grójca omija miasto po zachodniej stronie, rozpoczynając się i kończąc w ciągu drogi krajowej nr 7 Warszawa - Kraków. Początek rozbudowy obwodnicy przyjęto (od strony Warszawy) w km 410+260, przed skrzyżowaniem drogi nr 7 z drogami lokalnymi w Głuchowie. Koniec rozbudowy od strony Radomia w km 418+546. Projekt rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku obwodnicy Grójca z dostosowaniem jej do parametrów drogi ekspresowej nie przewidywał zmiany osi drogi nr 7 w planie.

Parametry techniczne
  • klasa techniczna drogi - S (ekspresowa)
  • prędkość projektowa - 80 km/h
  • prędkość miarodajna - 100 km/h
  • szerokość pasa ruchu - 3,5 m
  • ilość pasów ruchu - 2x2
  • szerokość pasa dzielącego - 5,0 m(w tym opaski 2x0,5 m)
  • szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m
  • skrajnia pionowa - 4,7 m
  • obciążenie nawierzchni - 115 kN
  • kategoria ruchu - KR6
Obiekty inżynierskie
  • zbudowano przejazd gospodarczy dla ruchu lokalnego pod drogą S7 WS-1
  • rozebrano istniejący most na rzece Jeziorce i zbudowano nowy most - obiekt MS-2
  • zbudowano nowe mosty w ciągu dróg dojazdowych na rzece Jeziorce - obiekt MD-3 i MD-4
  • zbudowano nowy wiadukt w ciągu drogi gminnej - obiekt WD-5
  • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi powiatowej nr 34151 - obiekt WD-6
  • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi powiatowej nr 34104 - obiekt WD-7
  • rozebrano istniejącego most na rzece Molnicy i zbudowano nowy most - obiekt MS-8
  • zbudowano nowy wiadukt w ciągu drogi krajowej Nr 50 - obiekt WD-9N
  • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi krajowej Nr 50 - obiekt WD-9S
  • zbudowano kładkę dla pieszych - obiekt KŁ-10
  • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 728 - obiekt WD-11
  • zbudowano trzy kładki dla pieszych - obiekt KŁ-12
  • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy - obiekt WS-13
  • zbudowano kładkę dla pieszych - obiekt KŁ-14
Węzły
  • Węzeł Mszczonowska
  • Węzeł Mogielnicka
Ochrona środowiska    
  • W celu zabezpieczenia wód powierzchniowych i podziemnych przed zanieczyszczeniami spływającymi z drogi wraz z wodami opadowymi, zbudowano system odwadniajaco - oczyszczający
  • W celu ochrony zabudowy mieszkaniowej wybudowano ok 6,5 km ekranów akustycznych. Dla pojedynczej zabudowy mieszkaniowej (zgodnie z raportem sporządzonym do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi z września 2004 r.) indywidualne środki ochrony akustycznej zostaną zastosowane na podstawie analizy porealizacyjnej.
  • Projekt zagospodarowania zielenią pasa drogowego obejmuje grupowe nasadzenia roślinne z drzew i krzewów poza koroną drogi, grupy krzewów na skarpach, trawniki oraz pnącza przy ekranach akustycznych.
  • Gatunki drzew i krzewów dostosowano do warunków siedliskowych i charakteru istniejącej zieleni. Ze względu na przebieg drogi w granicach miasta ważnym kryterium były również walory estetyczne roślin. Zastosowane nasadzenia roślinne z czasem zrekompensują straty spowodowane wycinką i przyczynią sie do przywrócenia równowagi przyrodniczej.
  • Ze względu na wskazana przez Nadleśnictwo Grójec nasilona migracje zwierząt w sąsiedztwie rzeki Jeziorki, zwłaszcza takich gatunków jak: sarna, dzik, lis, obiekt mostowy na tej rzece dostosowano tak, aby zapewnić bezkolizyjne przemieszczania sie dzikich zwierząt dużych z jednej na drugą stronę obwodnicy. Drugim miejscem, w którym zwierzyna będzie mogła sie swobodnie przedostać na drugą stronę obwodnicy będzie sąsiedztwo rzeki Molnicy. Obiekt mostowy nad rzeką Molnicą jest dostosowany do wielkości zwierząt średnich.
  • W celu uniemożliwienia wejścia zwierząt na drogę w miejscach najbardziej narażonych na wystąpienie wypadków z udziałem zwierzyny, zaprojektowano wygrodzenie obwodnicy za pomocą ogrodzenia z siatki drucianej o zróżnicowanych wielkościach oczek i wysokości 2,25 m.
{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo mazowieckie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}