W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S7 obwodnica Kielc

Podstawowe informacje
Nr drogi
S7
Nazwa odcinka
S7 obwodnica Kielc - Kielce (DK73 węzeł Wiśniówka) - węzeł Chęciny
Długość
22,7 km
Program
Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015
Lata realizacji
2010-2013
System realizacji
Tradycyjny
Wartość umowy na roboty budowlane
698 297 846,13 zł
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013
Wartość dofinansowania
490 657 777,92 zł
Oddział GDDKiA
Kielce

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona zanikającej barierki
    Data udostępnienia ciągu głównego
    29 sierpnia 2013 r.
    ikona samochodu osobowego
    Otwarcie drogi na zasadach stałej organizacji ruchu
    29 sierpnia 2013 r.

Opis inwestycji

Budowa ekspresowej obwodnicy rozpoczęła się w 2010 roku. Prace budowlane zakończyły się 22 lipca 2013 roku. Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu podróżowania na trasie Warszawa – Kraków. Obwodnica Kielc to także jeden z najistotniejszych odcinków drogi ekspresowej S7 Gdańsk – Warszawa – Kraków - Chyżne łączącej północne obszary Polski z południową granica państwa. Dwujezdniowa ekspresowa obwodnica uwolniła stolicę województwa świętokrzyskiego od ruchu ciężkiego, a kierowcom podróżującym tranzytem umożliwiła sprawną i bezpieczną podróż.

Nowa trasa ekspresowa jest doskonale skomunikowana z drogą krajową 74 oraz z drogami innych kategorii poprzez przebudowane węzły drogowe. Komunikację lokalną zapewniają nowe drogi dojazdowe, a bezpieczeństwo ruchu bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne z zastosowaniem obiektów inżynierskich typu wiadukty czy kładki dla pieszych. Dwujezdniowa obwodnica Kielc wydłuży fragment ekspresowej drogi S7 na terenie województwa świętokrzyskiego do blisko 50 kilometrów. Jednojezdniowa obwodnica Kielc została oddana do użytku już w latach 80. ubiegłego wieku.

W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny zyskała drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km oraz pełne parametry trasy ekspresowej. Przebudowane zostały węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Ten ostatni (węzeł Kielce Zachód) jest pierwszym i największym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych S7 i przyszłej S74, zapewnia nie tylko skomunikowanie drogi ekspresowej S7 z miastem, ale i z ośrodkiem targowym.

W ramach inwestycji powstało ponad trzydzieści dużych obiektów inżynierskich, w tym 18 wiaduktów, 9 mostów, 4 przejścia dla pieszych. Wybudowane zostały dwa profesjonalne Miejsca Obsługi Podróżnych. Powstały nowoczesne urządzenia związane z ochroną środowiska m.in. 3 przejścia dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową, ekrany akustyczne, a także urządzenia zapewniające odwodnienie m.in. zbiorniki retencyjno-odparowujące.

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 2x2
obciążenie: 11,5 tony/oś

Obiekty inżynierskie

18 wiaduktów, 9 mostów, 4 przejścia dla pieszych.

Węzły
  1. Węzeł Kostomłoty (Niewachlów)
  2. Węzeł Jaworznia
  3. Węzeł Chęciny
Miejsca obsługi podróżnych

Kategoria II

  1. MOP Szewce Wschód
  2. MOP Szewce Zachód 
Ochrona środowiska

Przejścia dla zwierząt: 3 szt, ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne, przepusty dla małych zwierząt.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo świętokrzyskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}