S7 odcinek w. Kraków Nowa Huta – w. Kraków Przewóz
- Nr drogi
- S7
- Nazwa odcinka
- S7 odcinek w. Kraków Nowa Huta – w. Kraków Przewóz
- Długość
- 4,47 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi ekspresowej S7 na terenie miasta Krakowa tzw. Trasy Nowohuckiej
- Lata realizacji
- 2014 -2017
- Program
- Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015
- System realizacji
- Tradycyjny
- Wartość umowy na roboty budowlane
- 562 873 256,12 zł
- Wartość dofinansowania
- 370 685 504,00 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
- Oddział GDDKiA
- Kraków
Opis inwestycji
Odcinek drogi ekspresowej S7 od węzła Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta ( poprzednie nazwy robocze w. Rybitwy – w. Igołomska) jest kontynuacją istniejącego już odcinka S7 od węzła Bieżanów na A4 do ul. Christo Botewa , przebiegającego na terenie Krakowa. W efekcie wybudowanie drogi ekspresowej do ul. Igołomskiej (to jednocześnie droga krajowa nr 79 ) powstała wschodnia obwodnica Krakowa. Dzięki temu zmniejszy się oddziaływanie ruchu na centrum miasta oraz dzielnice Podgórze i Nowa Huta. Połączone zostały wszystkie wyloty dróg krajowych z miasta : nr 94, nr 79, nr 44 i nr 7 (Zakopianka), co umożliwi przeniesienie ruchu tranzytowego z równoleżnikowego ciągu ulic Krakowa na nową drogę ekspresową i istniejącą obwodnicę A4. Wzrośnie bezpieczeństwo i komfort jazdy, skróci się czas przejazdu i upłynni ruch tranzytowy.
Inwestycja ta objęła nie tylko budowę ok. 4,5 km odcinka drogi ekspresowej dwujezdniowej, po trzy pasy w każdym kierunku, ale także dwóch równoległych mostów na Wiśle o długości ok. 706,0 m jeden i 695,70 m drugi. Konstrukcję nośną przęseł nurtowych mostów o rozpiętości 200 m każde, stanowi ustrój podwieszony wantowy z czterema pylonami ( po dwa dla każdej jezdni) o wys. 63,0 m.
W ramach inwestycji przebudowano istniejącą linię tramwajową, sieci wodociągową, gazową, teletechniczną energetyczną i ciepłowniczą. Wybudowano kanalizację deszczową, oświetlenie, ekrany dźwiękochłonne o dł. ok. 4,6 km, posadzono zieleń izolacyjną.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x3
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 2,0-2,8m
obciążenie: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
Wiadukty drogowe - 8szt, mosty drogowe - 4szt, przejazd drogowy - 1szt, przejścia dla pieszych - 2szt, przepusty 9szt.
Węzły
- Węzeł „Rybitwy” (obecnie Węzeł Przewóz)
- Węzeł „Igołomska” (obecnie Węzeł Nowa Huta)
Ochrona środowiska
Zintegrowane przejścia dla zwierząt (małych), ekrany akustyczne.