W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S7 Pieńki- Płońsk

Podstawowe informacje
Nr drogi
S7
Nazwa odcinka
S7 Pieńki- Płońsk
Długość
13,7 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi S7 Olsztynek - Płońsk odc. Napierki – Płońsk
Lata realizacji
2018-2022
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę
311 712 089,49 zł
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Wartość dofinansowania
1 043 836 933,77 zł
Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
Budowa drogi S7 Olsztynek - Płońsk odc. Napierki – Płońsk
Oddział GDDKiA
Olsztyn
Program
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona zanikającej barierki
    Data udostępnienia ciągu głównego
    17 sierpnia 2022 r.
    ikona samochodu osobowego
    Otwarcie drogi na zasadach stałej organizacji ruchu
    23 grudnia 2022 r.
  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    ZBM SA
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Konsorcjum STRABAG Sp. z o.o., STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    12 stycznia 2018 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    13 listopada 2018 r.
    Data wydania decyzji
    30 sierpnia 2019 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Mazowiecki
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    30 czerwca 2022 r.

Etapy zrealizowane

  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    23 września 2015 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    23 października 2017 r.
  • Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    sierpień 2015 r.
    Wykonawca
    Transprojekt Warszawa
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    dot. decyzji zmienionej
    Data złożenia wniosku
    26 stycznia 2016 r.
    Data wydania decyzji
    18 kwietnia 2017 r.
    Organ wydający
    Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska
Opis inwestycji

Realizacja inwestycji pn. "Budowa drogi S7 Olsztynek (S51)–Płońsk (S10) odc. Pieńki–Płońsk" obejmuje swym zakresem zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji, w tym decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi ekspresowej S7 na odcinku Pieńki –Płońsk, uzyskanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego drogi ekspresowej S7 Pieńki –Płońsk na odcinku od km około 57+461,63 do około 71+213,82 (kilometraż projektowany). Długość odcinka do zaprojektowania i wybudowania wynosi 13.752 km. Początek projektowanego odcinka S7 zlokalizowany jest w km 281+858 istniejącej drogi krajowej nr 7 (DK nr 7), a koniec w km 295+713, co odpowiada zakresowi drogi na odcinku od km 59+000, do km 72+750 wg Studium Techniczno –Ekonomiczno – Środowiskowego (STEŚ).

Inwestycja położona jest na terenie województwa mazowieckiego, w powiecie płońskim – gmina Baboszewo, gmina Płońsk, miasto Płońsk. Początek odcinka łączy się z sąsiednim odcinkiem S7 tj. Strzegowo-Pieńki, natomiast koniec dowiązuje się do początku obwodnicy Płońska i będzie realizowany w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7. 

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: liczba jezdni 2, pasy ruchów 2x2 szerokość pasa ruchu: 3,5 m szerokość pasa awaryjnego: 2,5m
szerokość poboczy: 0,75-2,35 m
obciążenie: 11,5 t/oś

Obiekty inżynierskie
  • Obiekty w ciągu drogi ekspresowej
    • most zintegrowany z przejściem dla zwierząt - 1 szt.
    • obiekt węzłowy - 1 szt.
  • Wiadukty w ciągu dróg bocznych - przecinające S7 – 6 szt.
  • Przepusty
    • żelbetowe – 6 szt. (w tym 6 szt. w ciągu S7)
    • stalowe – 10 szt. (w tym 4 szt. w ciągu S7 i 6 szt. w ciągu pozostałych dróg)
  • Przejścia dla zwierząt
    • w ciągu S7 – 4 szt. (w tym 1 szt., która jest zintegrowana z obiektem inżynierskim
    • w ciągu dróg zbiorczych – 2 szt. (w tym 2 szt., która jest zintegrowana z obiektem inżynierskim)
  • Kładki dla pieszych – 1 szt.
Węzły
  1. Węzeł Dłużniewo
Miejsca obsługi podróżnych
  1. MOP Dłużniewo, strona prawa
  2. MOP Ćwiklinek, strona lewa
Ochrona środowiska
  • Ekrany akustyczne, 
  • Zieleń krajobrazowa, izolacyjna, dogęszczająca,
  • Przejścia dla zwierząt, 
  • Przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, 
  • Zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, 
  • Zbiorniki retencyjne, 
  • Ekrany przeciwolśnieniowe dla zwierząt, 
  • Ogrodzenie całej drogi ekspresowej

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo mazowieckie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}