S7 Pieńki- Płońsk
- Nr drogi
- S7
- Nazwa odcinka
- S7 Pieńki- Płońsk
- Długość
- 13,7 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi S7 Olsztynek - Płońsk odc. Napierki – Płońsk
- Lata realizacji
- 2018-2022
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 311 712 089,49 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
- Wartość dofinansowania
- 1 043 836 933,77 zł
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- Budowa drogi S7 Olsztynek - Płońsk odc. Napierki – Płońsk
- Oddział GDDKiA
- Olsztyn
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 23 września 2015 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 23 października 2017 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- sierpień 2015 r.
- Wykonawca
- Transprojekt Warszawa
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniachdot. decyzji zmienionej- Data złożenia wniosku
- 26 stycznia 2016 r.
- Data wydania decyzji
- 18 kwietnia 2017 r.
- Organ wydający
- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska
Opis inwestycji
Realizacja inwestycji pn. "Budowa drogi S7 Olsztynek (S51)–Płońsk (S10) odc. Pieńki–Płońsk" obejmuje swym zakresem zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji, w tym decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi ekspresowej S7 na odcinku Pieńki –Płońsk, uzyskanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego drogi ekspresowej S7 Pieńki –Płońsk na odcinku od km około 57+461,63 do około 71+213,82 (kilometraż projektowany). Długość odcinka do zaprojektowania i wybudowania wynosi 13.752 km. Początek projektowanego odcinka S7 zlokalizowany jest w km 281+858 istniejącej drogi krajowej nr 7 (DK nr 7), a koniec w km 295+713, co odpowiada zakresowi drogi na odcinku od km 59+000, do km 72+750 wg Studium Techniczno –Ekonomiczno – Środowiskowego (STEŚ).
Inwestycja położona jest na terenie województwa mazowieckiego, w powiecie płońskim – gmina Baboszewo, gmina Płońsk, miasto Płońsk. Początek odcinka łączy się z sąsiednim odcinkiem S7 tj. Strzegowo-Pieńki, natomiast koniec dowiązuje się do początku obwodnicy Płońska i będzie realizowany w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: liczba jezdni 2, pasy ruchów 2x2 szerokość pasa ruchu: 3,5 m szerokość pasa awaryjnego: 2,5m
szerokość poboczy: 0,75-2,35 m
obciążenie: 11,5 t/oś
Obiekty inżynierskie
- Obiekty w ciągu drogi ekspresowej
- most zintegrowany z przejściem dla zwierząt - 1 szt.
- obiekt węzłowy - 1 szt.
- Wiadukty w ciągu dróg bocznych - przecinające S7 – 6 szt.
- Przepusty
- żelbetowe – 6 szt. (w tym 6 szt. w ciągu S7)
- stalowe – 10 szt. (w tym 4 szt. w ciągu S7 i 6 szt. w ciągu pozostałych dróg)
- Przejścia dla zwierząt
- w ciągu S7 – 4 szt. (w tym 1 szt., która jest zintegrowana z obiektem inżynierskim
- w ciągu dróg zbiorczych – 2 szt. (w tym 2 szt., która jest zintegrowana z obiektem inżynierskim)
- Kładki dla pieszych – 1 szt.
Węzły
- Węzeł Dłużniewo
Miejsca obsługi podróżnych
- MOP Dłużniewo, strona prawa
- MOP Ćwiklinek, strona lewa
Ochrona środowiska
- Ekrany akustyczne,
- Zieleń krajobrazowa, izolacyjna, dogęszczająca,
- Przejścia dla zwierząt,
- Przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym,
- Zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni,
- Zbiorniki retencyjne,
- Ekrany przeciwolśnieniowe dla zwierząt,
- Ogrodzenie całej drogi ekspresowej