S7 Płońsk Południe - Załuski
- Nr drogi
- S7
- Nazwa odcinka
- Płońsk Południe - Załuski
- Długość
- 12,9 km
- Nazwa inwestycji
- S7 Płońsk – Czosnów
- Lata realizacji
- 2020 - 2025
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Oddział GDDKiA
- Warszawa
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetarg
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 5 sierpnia 2019 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 6 lipca 2020 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 25 stycznia 2018 r.
- Wykonawca
- Mosty Katowice Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 31 marca 2015 r.
- Organ wydający
- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska
- Data wydania decyzji
- 24 luty 2017 r.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 3 stycznia 2013 r.
- Wykonawca
- Lafrentz Polska Sp. z o.o.
Opis inwestycji
Projekt i budowa drogi ekspresowej S7 w ciągu drogi krajowej nr 7 na odcinku od węzła „Siedlin” (bez węzła) km ~ 300+000 do węzła „Załuski” (bez węzła) km ~ 312+870,76 o długości ~ 12,87 km, zlokalizowanej na terenie województwa mazowieckiego, w powiecie: płońskim, na terenie gmin Płońsk, Załuski.
Budowa drogi polegać będzie na dostosowaniu obecnej dwujezdniowej drogi do parametrów trasy ekspresowej o przekroju 2x3 oraz budowie węzłów, likwidacji skrzyżowań kolizyjnych.
Powyższy odcinek stanowi fragment budowy drogi ekspresowej S7 od połączenia z ekspresową obwodnicą Płońska w km ~ 300+000, za istniejącym węzłem „Siedlin” na przecięciu dróg krajowych nr 7 i nr 10 do węzła Czosnów projektowanego odrębnym zamówieniem w km ~ 334+636,68 o długości ~ 34,64 km oraz zlokalizowany jest na terenie województwa mazowieckiego, w powiecie: płońskim, na terenie gmin Płońsk, Załuski oraz powiecie nowodworskim, na terenie gmin Zakroczym, Nowy Dwór Mazowiecki, Czosnów.
Parametry techniczne
- klasa drogi: S
- liczba jezdni i pasów ruchu: 2x3
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
- szerokość poboczy: min. 0,75 m
- obciążenie: 11,5 t/oś
Obiekty inżynierskie
- Wiadukt w ciągu drogi publicznej – 6 szt.
- Wiadukt w ciągu drogi ekspresowej – 2 szt.
- Tunel dla pieszych i rowerzystów – 1 szt.
- Most w ciągu drogi publicznej, kolizja rzeka Naruszewka, obiekt pełni funkcję przejścia dla zwierząt średnich – 2 szt.
- Most w ciągu drogi ekspresowej, kolizja rzeka Naruszewka, obiekt pełni funkcję przejścia dla zwierząt średnich – 1 szt.
- Most w ciągu drogi publicznej, kolizja ciek Dopływ spod Olszyn Nowych, obiekt pełni funkcję przejścia dla zwierząt dużych – 2 szt.
- Most w ciągu drogi ekspresowej, kolizja ciek Dopływ spod Olszyn Nowych, obiekt pełni funkcję przejścia dla zwierząt dużych – 1 szt.
- Przepust przejście dla małych zwierząt – 3 szt.
- Przepust przejście dla płazów – 1 szt.
- Przepust melioracyjny – 9 szt.
Węzły
- Węzeł Poczernin
- Węzeł Przyborowice
Miejsca obsługi podróżnych
MOP Poczernin - funkcja komercyjna
Obwody utrzymania drogi
- Obwód drogowy (OD) w sąsiedztwie węzła Poczernin
Ochrona środowiska
- Ekran akustyczny pochłaniający: 10,35km
- Ekran akustyczny transparentny: 0,14 km
- Zbiorniki retencyjne: 16
- Przepust przejście dla małych zwierząt wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym: 3
- Przepust przejście dla płazów wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym: 1
- Przejście dla średnich zwierząt zintegrowane z obiektem mostowym: 3
- Przejście dla dużych zwierząt zintegrowane z obiektem mostowym: 3
- System odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne z dostępem dla zwierząt małych (w tym płazów), retencyjno-infiltracyjne
- Ogrodzenie drogi ekspresowej