S7 Strzegowo - Pieńki
- Nr drogi
- S7
- Nazwa odcinka
- S7 Strzegowo –Pieńki
- Długość
- 22 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi S7 Olsztynek - Płońsk odc. Napierki – Płońsk
- Lata realizacji
- 2018-2021
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 516 167 345,04 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
- Wartość dofinansowania
- 1 043 836 933,77 zł
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
- Budowa drogi S7 Olsztynek - Płońsk odc. Napierki - Płońsk
- Oddział GDDKiA
- Olsztyn
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 23 września 2015 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 14 września 2017 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- sierpień 2015 r.
- Wykonawca
- Transprojekt Warszawa
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniachDOT. DECYZJI ZMIENIONEJ- Data złożenia wniosku
- 26 stycznia 2016 r.
- Data wydania decyzji
- 18 kwietnia 2017 r.
- Organ wydający
- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska
Opis inwestycji
Realizacja inwestycji pn. "Budowa drogi S7 Olsztynek (S51)–Płońsk (S10) odc. Strzegowo-Pieńki" obejmuje swym zakresem zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji, w tym decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi ekspresowej S7 na odcinku Strzegowo- Pieńki, uzyskanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego drogi ekspresowej S7 Strzegowo - Pieńki na odcinku od km około 35+470,85 do około 57+461,63 (kilometraż projektowany). Długość odcinka do zaprojektowania i wybudowania wynosi 21,991 km. Początek projektowanego odcinka S7 zlokalizowany jest w km 260+128 istniejącej drogi krajowej nr 7 (DK nr 7), a koniec w km, 281+858, co odpowiada zakresowi drogi na odcinku od km 57+100, do km 59+000 wg Studium Techniczno –Ekonomiczno – Środowiskowego (STEŚ).
Inwestycja położona jest na terenie województwa mazowieckiego, w powiatach mławskim, ciechanowskim, płońskim oraz gminach Strzegowo, Glinojeck i Baboszewo. Początek odcinka rozpoczyna się węzłem Strzegowo Północ, natomiast koniec łączy się z odcinkiem Pieńki-Płońsk i będzie realizowany w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7.
Odcinek został 22 grudnia 2021 roku udostępniony kierowcom na podstawie czasowej organizacji ruchu, po dwóch jezdniach w pełnym przekroju, ale przy trwających pracach poza ciągiem głównym.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: liczba jezdni 2, pasy ruchów 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5m szerokość poboczy: 0,75-2,35m
obciążenie: 11,5 t/oś
Obiekty inżynierskie
- Obiekty w ciągu drogi ekspresowej
- większość 1 szt. zintegrowany z przejściem dla zwierząt
- przejazdy gospodarcze 3 szt. zintegrowane z przejściem dla zwierząt
- Wiadukty w ciągu dróg bocznych - przecinające S7 – 11 szt.
- Przepusty
- żelbetowe – 11 szt. (w tym 8 szt. w ciągu S7 i 3 szt. w ciągu pozostałych dróg)
- stalowe – 16 szt. ( w tym 5 szt. w ciągu S7 i 11 szt. w ciągu pozostałych dróg)
- Przejścia dla zwierząt
- w ciągu S7 – 9 szt. (w tym te 4 szt, które są zintegrowane z obiektami inżynierskimi)
- nad S7 – 2 szt.
- w ciągu dróg zbiorczych – 3 szt.
- Kładki dla pieszych nad S7 – 1 szt.
Węzły
- Węzeł Strzegowo Południe
- Węzeł Glinojeck
- Węzeł Pieńki Rzewińskie
Obwody utrzymania drogi
- OUD Glinojeck z budynkiem biurowo-socjalnym i budynkami towarzyszącymi
Ochrona środowiska
- Ekrany akustyczne,
- Zieleń krajobrazowa, izolacyjna, dogęszczająca,
- Przejścia dla zwierząt,
- Przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym,
- Zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni,
- Zbiorniki retencyjne,
- Ekrany przeciwolśnieniowe dla zwierząt,
- Ogrodzenie całej drogi ekspresowej