S7 w. Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do w. Kraków Nowa Huta)
- Nr drogi
- S7
- Nazwa odcinka
- S7 w. Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do w. Kraków Nowa Huta)
- Długość
- 18,3 km
- Nazwa inwestycji
- Projekt i budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kraków, odcinek granica województwa świętokrzyskiego – Kraków
- Lata realizacji
- 2018-2024
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 1 489 959 639,00 zł
- Wartość dofinansowania
- 420 700 000,00 zł
- Dofinansowano z
- Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
- Oddział GDDKiA
- Kraków
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Roboty budowlane - kontynuacja- Data ogłoszenia przetargu
- 23 grudnia 2020 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 26 kwietnia 2021 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 28 grudnia 2006 r.
- Wykonawca
- WBP Zabrze Sp. z o.o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 18 września 2015 r.
- Wykonawca
- Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 14 kwietnia 2014 r.
- Data wydania decyzji
- 15 stycznia 2015 r.
- Organ wydający
- Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie
Opis inwestycji
Przedmiotem zamówienia zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma (bez węzła) do Krakowa (z włączeniem do węzła Nowa Huta) na odcinku od km 640+600 do km 658+896,30.
Powyższy odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S7 Warszawa - Rabka - Chyżne - Słowacja, stanowi element sieci kompleksowej TEN-T, oraz zlokalizowany jest na terenie województwa małopolskiego, w powiecie: krakowskim, na terenie gmin Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów-Luborzyca oraz na terenie gminy miejskiej Kraków.
Inwestycja fazowana dofinansowania w ramach Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.
Dofinansowanie POIiŚ: nr projektu: POIS.03.01.00-00-0356/22, na kwotę: 534 760 674,27 zł
Dofinansowanie FEnIKS: nr projektu: FENX.05.01-IP.02-0001/23-00, na kwotę: 420 700 000,00 zł
Terminy
odcinek nr 1 zamiejski – 25 miesięcy od daty zawarcia umowy,
odcinek nr 2 miejski – 31 miesięcy od zawarcia umowy,
odcinek nr 3 ul. Kocmyrzowska – 34 miesiące, od momentu uruchomienia opcji (porozumienie z Gminą Miejską Kraków podpisano 26.07.2021)
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu:
szerokość pasa ruchu: 2 x 2 x 3,5 m na terenie pow. krakowskiego, 2 x 3 x 3,5 m na terenie miasta Kraków
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: - 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego lub ochrony środowiska i odwodnienia
obciążenie: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
?
Węzły
- Węzeł „Łuczyce”
- Węzeł „Raciborowice”,
- Węzeł „Kraków Mistrzejowice I”
- Węzeł „Kraków Mistrzejowice II”
- Węzeł „Kraków-Grębałów”,