S74/DK9 obwodnica Opatowa
- Nr drogi
- S74, DK9
- Nazwa odcinka
- Budowa obwodnicy Opatowa w ciągu S74 i DK9
- Długość
- 11,80 km
- Program
- Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025r.)
- Lata realizacji
- 2021-2025
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 431 918 585,45 zł
- Oddział GDDKiA
- Kielce
Aktualny etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 27.12.2020 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 23.04.2021 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium korytarzowe- Data podpisania umowy
- 01.04.2016 r.
- Wykonawca
- SWECO ENGINEERING SP. zo.o.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 01.04.2016 r.
- Wykonawca
- SWECO ENGINEERING SP. zo.o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 01.04.2016 r.
- Wykonawca
- SWECO ENGINEERING SP. zo.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 07.12.2018 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach
- Data wydania decyzji
- 28.11.2019 r.
Opis inwestycji
Przedmitowa inwestycja zlokalizowan jest zlokalizowany jest na terenie województwa świętokrzyskiego, w powiecie: opatowskim, na terenie gmin Opatów, Sadowie i Lipnik. Budowa obwodnicy Opatowa ma na celu rozwiązanie kwestii płynności ruchu poprzez likwidację tzw. wąskiego gardła, jakim jest przejazd przez centrum Opatowa.
Parametry techniczne
Droga ekspresowa S74
klasa techniczna - S
prędkość projektowa Vp - 100 km/h
liczba i szerokość pasów ruchu - 2 x 2 x 3,5 m
pas dzielący wraz z opaskami - min 5 m
szerokość opaski - 0,5 m
pas awaryjny - 2,5 m
szerokość pobocza gruntowego - min 1,25 m,, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń
organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego lub ochrony środowiska i odwodnienia
kategoria ruchu - KR 6
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię - 115 kN/oś
DK9
klasa techniczna - GP
prędkość projektowa Vp - 70 km/h
liczba i szerokość pasów ruchu - 2 x 2 x 3,5 m
pas dzielący wraz z opaskami - min 5 m
szerokość opaski zewnętrznej - 0,7 m
szerokość pobocza gruntowego - min 0,80m (jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego lub ochrony środowiska i odwodnienia)
kategoria ruchu - KR 5
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię - 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
S-74 - most - 1 + przejście dla średnich zwierząt i płazów, estakady - 2, wiadukt drogowy - 4, przejście dla zwierząt - 1, przepusty - 1,
DK9 - most - 1 + przejście dla średnich zwierząt i płazów, estakady - 2, wiadukt drogowy - 2 + w jednym wiadukcie przejście dla płazów, przepust 2, kładka dla pieszych - 1
Węzły
Węzłe Opatów (dawna nazwa Marcinkowice), Węzeł Opatów I
Ochrona środowiska
Ekrany akustyczne (DoŚU) - całkowita długość projektowanych ekranów ok 3449 m, W celu migracji zwierząt zaprojektowane zostały przejścia dla zwierząt (małych, średnich i dużych), część z nich zostały zintegorwane z obiektami inzynierskimi. W ramach zadania przewidziano budowę 15 zbiorników retencyjnych. Przewidziano budowę systemu odwodnienia wraz z urządzeniami oczyszczającymi. Zaprojektowane zostały płotki naprowadzające dla płazów. Przewidziane zostało również wykonanie nasadzeń zieleni, która bedzie pełniła funkcję krajobrazową i ekologiczną.