S7/DK16 Ostróda Północ – Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK16
Podstawowe informacje
- Nr drogi
- S7/DK16
- Nazwa odcinka
- S7 Ostróda Północ – Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK16
- Długość
- 9,66 km (S7), 8,51 km (DK16)
- Nazwa inwestycji
- S7 Elbląg (S22) - Olsztynek (S51), odc. Miłomłyn (S7) - Olsztynek (S51)
- Lata realizacji
- 2015 - 2018
- System realizacji
- Tradycyjny
- Wartość umowy na projekt
- 8 874 959,26 zł
- Wartość umowy na roboty budowlane
- 1 318 200 354,97 zł
- Wartość dofinansowania
- 1 460 953 157,88 zł
- Dofinansowano z
- Fundusz Spójności oraz Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
- Wartość dofinansowania
- 1 460 953 157,88 zł
- Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektów
- S7 Elbląg (S22) - Olsztynek (S51), odc. Miłomłyn (S7) - Olsztynek (S51) oraz Budowa obwodnicy Ostródy
- Oddział GDDKiA
- Olsztyn
Opis inwestycji
Przedmiotem inwestycji była budowa drogi ekspresowej nr S7 na odcinku Ostróda Północ – Ostróda Południe oraz budową obwodnicy Ostródy w ciągu drogi nr 16.
W ramach inwestycji zostały przebudowane lub wyremontowane odcinki dróg innych kategorii w obrębie skrzyżowań z drogą ekspresową, wybudowane nowe obiekty inżynierskie. Droga została wyposażona w sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie drogowe oraz urządzenia ochrony środowiska.
Parametry techniczne
klasa drogi: S, GP (DK16)
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 1,25 m
obciążenie: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
- 9 wiaduktów drogowych,
- 5 mostów,
- 1 przejście dla pieszych pod drogą S7,
- przejścia dla zwierząt.
Węzły
- węzeł „Ostróda Północ”
- węzeł „Ostróda Południe”
Miejsca obsługi podróżnych
Kategoria II
- MOP II „Ostróda”, strona lewa na kierunku Warszawa – Gdańsk.
Ochrona środowiska
- przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny,
- urządzenia podczyszczające wody opadowe spływające z pasa drogowego,
- ekrany akustyczne