W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S8 Jeżewo – Białystok

Informacje o odcinku
nr drogi
S8
Nazwa odcinka
Jeżewo – Białystok
Długość
24,5 km
Lata realizacji
2009 - 2012
Kwota dofinansowania
528 mln zł
Dofinansowano z
Program Infrastruktura i Środowisko 2007-2013
Oddział GDDKiA
Białystok

Opis inwestycji

Rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Jeżewo -Białystok rozpoczęła się w 2009 roku – umowa na zrealizowanie inwestycji w systemie ”Zaprojektuj i zbuduj” podpisana została 12 sierpnia. Po trwających niespełna rok pracach projektowych, 16 lipca 2010 Wykonawca złożył wniosek o pozwolenie na budowę, które – wydane zostało już w na początku października. Wtedy też wojewoda nadał pozwoleniu rygor natychmiastowej wykonalności. Te działania umożliwiły natychmiastowe rozpoczęcie prac jesienią 2010.

Inwestycja obejmowała:

  • Budowę dwóch jezdni drogi głównej , każda po dwa pasy ruchu, wraz z pasami włączenia i wyłączenia w rejonie węzłów o łącznej długości 24,515 km
  • Budowę dróg lokalnych ( około 30 km) i drogi autobusowej z zatokami autobusowymi i wiatami przystankowymi (nieco ponad 25 km)
  • Budowę węzłów: Jeżewo, Rzędziany, Tykocin i Choroszcz oraz skrzyżowania z drogą powiatową w miejscowości Porosły.
  • Budowę przejazdów gospodarczych dla zapewnienia komunikacji lokalnej
  • Budowę ścieżki rowerowej
  • Wykonanie barier ochronnych, w tym prawie 92 kilometrów barier stalowych, 800 metrów barier betonowych i 600 metrów barier linowych
  • Wykonanie 34,4 km ogrodzeń drogi celem zabezpieczenia przed wtargnięciem zwierząt na drogę
  • Budowę nowego mostu przez rzekę Narew
  • Budowę ekranów akustycznych i wałów ziemnych • Budowę oświetlenia drogowego
  • Budowę urządzeń kanalizacji deszczowej dla odwodnienia dróg i podczyszczania wód opadowych
  • Budowę zbiorników wód opadowych
  • Budowę 3 stacji METEO
  • Wykonanie oznakowania m.in.: ustawienie 1588 znaków , 170 tablic kierunkowych, 32 bramownic.

Wartość kontraktu budowlanego opiewa na prawie 680 mln zł, koszt całkowity projektu (wykupy, prace dokumentacyjne, archeologia itp.) 900 mln zł, a poziom dofinansowania z PIOŚ – 528 mln. zł. Wykonawcą było konsorcjum firm: Mota-Engil Polska S.A., Strabag sp. z o.o. oraz Transprojekt Gdańsk sp. z o.o.

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo podlaskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}