S8 obwodnica Wyszkowa
Podstawowe informacje
- Nr drogi
- S8
- Nazwa odcinka
- obwodnica Wyszkowa
- Długość
- 12,8 km
- Lata realizacji
- 2006 - 2008
- Oddział GDDKiA
- Warszawa
Opis inwestycji
Budowa dwujezdniowej obwodnicy Wyszkowa nowym śladem z budową nowej przeprawy mostowej na Bugu, stanowiła część większego przedsięwzięcia, które obejmowało budowę drogi ekspresowej S8 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina do Wyszkowa, wliczając w to budowę obwodnicy Wyszkowa oraz nową przeprawę mostową na Bugu.
Przedsięwzięcie to składało się z trzech odrębnych zadań:
- Zadanie 1: Rehabilitacja nawierzchni istniejącej dwujezdniowej obwodnicy miasta Radzymina
- Zadanie 2: Przebudowa istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od końca istniejącej obwodnicy Radzymina do początku projektowanej obwodnicy Wyszkowa polegająca na dobudowie drugiej jezdni i remoncie istniejącej
- Zadanie 3: Budowa dwujezdniowej obwodnicy Wyszkowa nowym śladem z budową nowej przeprawy mostowej na Bugu
Przebieg drogi
Obwodnica omija miasto Wyszków po jego wschodniej stronie i posiada długość 12,8 km. Przebieg trasy podyktowany został potrzebą ominięcia przeciążonego ruchem obszaru miasta Wyszków na kierunku północ - południe i jedynej w tym rejonie przeprawy mostowej przez rz. Bug
Parametry techniczne
- klasa techniczna - S droga ekspresowa
- prędkość projektowa - 100 km/h
- liczba pasów ruchu - 2 x 2 pasy (dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku rozdzielone)
- szerokości jezdni głównych: 2 x 7,00 m
- szerokość pasa ruchu - 3.50 m
- szerokość pasa dzielącego - 4.0 m z opaskami wewnętrznymi
- szerokość pasa awaryjnego - 2.50 m
- szerokość pobocza gruntowego - 1.25 m
- skrajnia pionowa drogowa - 4.70 m
- skrajnia pionowa wiaduktu nad koleją - 5.60 m
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- granica pasa drogowego od elementów przekroju drogowego - 2.0 m
Obiekty inżynierskie
- 11 wiaduktów i nowy dwujezdniowy most o długości 600 m przez rzekę Bug
Węzły
- Lucynów
- Skuszew
- Turzyn
Ochrona środowiska
- Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko
- Zabezpieczenie akustyczne strefy zamieszkania
- Ochrona przed zanieczyszczeniami istniejącego układu rowów odwadniających
- Zabezpieczenie drogi przed wtargnięciem zwierzyny na odcinkach leśnych