W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Usprawniamy wjazd do zimowej stolicy Polski

04.10.2023

Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe zbuduje dwa ronda w Zakopanem, na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 47 z ul. Ustup i ul. Wojdyły. Koszt prac to prawie 10,4 miliona zł. Najkorzystniejszą ofertę wybraliśmy spośród trzech złożonych w przetargu.

Zdjęcie przedstawia skrzyżowanie DK47 z ul. Wojdyły. Widoczne są pensjonaty pod drugiej stronie skrzyżowania. Na jezdni oznakowanie poziome i pionowe.

Pozostali oferenci mają 5 dni na złożenie ewentualnego odwołania. Jeżeli żadne nie wpłynie, to po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót będziemy mogli podpisać umowę.

Poprawa płynności ruchu w Zakopanem

Każdego dnia do Zakopanego wjeżdża przez DK47 średnio prawie 21 tysięcy pojazdów. Tak wskazują wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021. Jest to wartość średnia, która zdecydowanie rośnie w sezonie turystycznym. Duże natężenie ruchu w tym miejscu utrudnia wjazd na drogę krajową z dróg gminnych - ul. Wojdyły i ul. Ustup. Sytuację poprawi budowa dwóch rond.  

Pierwsze rondo, jadąc od strony Nowego Targu, zbudujemy na skrzyżowaniu DK47 (ul. Kasprowicza) z ul. Wojdyły. Będzie ono turbinowe, co pozwoli na płynny przejazd w trzech kierunkach - do centrum Zakopanego, do Poronina i na Olczę. Na rondzie będą też dwa zjazdy indywidualne, pozwalające na włączenie się do ruchu mieszkańców okolicznych posesji.   

Drugie rondo powstanie 50 m dalej, na skrzyżowaniu ul. Kasprowicza z ul. Ustup. Dzięki jego budowie poprawi się połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą.   

W ramach inwestycji powstaną trzy przejścia dla pieszych – dwa na ul. Kasprowicza, po jednym przed każdym z rond. Trzecie będzie zlokalizowane w miejscu obecnego na ul. Ustup. Po północnej stronie DK47 powstanie chodnik. Przebudujemy infrastrukturę techniczną i zatoki autobusowe, zbudujemy też nowe oświetlenie i odwodnienie.  

Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał maksymalnie 12 miesięcy, nie licząc przerw zimowych.

Współpraca samorządu i GDDKiA

Projekt budowy nowych rond przygotowało Miasto Zakopane. Gmina również wystąpiła z wnioskiem o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Wojewoda Małopolski wydał zezwolenie 25 lipca 2023 roku.   

Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa.  

Rondo na Spyrkówce

Jesienią ubiegłego roku rozpoczęły się prace przy budowie innego ronda na DK47 w Zakopanem, na skrzyżowaniu z ul. Spyrkówka. Konstrukcja ronda jest już gotowa. Planowany termin zakończenia tej inwestycji to kwiecień 2024 r. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}