W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wykonanie usługi polegającej na generalnym pomiarze hałasu w województwie kujawsko-pomorskim w ramach tzw. GENERALNEGO POMIARU HAŁASU PRZY DROGACH KRAJOWYCH W 2025 ROKU

31.01.2025

Oferty należy przesyłać do dnia 10.02.2025 r., godz. 10:00.

OGŁOSZENIE o zamówieniu o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN lub wyłączonym spod stosowania przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych

Zamawiający:

Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad

Prowadzący postępowanie:

GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD ODDZIAŁ W BYDGOSZCZY

ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz

Przedmiot zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na generalnym pomiarze hałasu w województwie kujawsko-pomorskim w ramach tzw. „GENERALNEGO POMIARU HAŁASU PRZY DROGACH KRAJOWYCH W 2025 ROKU” (w skrócie: GPH 2025)

Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg CPV:

Główny przedmiot:

90.74.21.00-1 - Usługi w zakresie kontroli hałasu

Dodatkowe przedmioty:

63.71.27.10-3 - Usługi monitorowania ruchu

Kategoria usług: 07 – Usługi przetwarzania danych

Formularz ofertowy należy przesyłać na adres:

GDDKiA Oddział w Bydgoszczy, sekretariat ul. Fordońska 6, 85-058 Bydgoszcz,
lub na adresy e-mail sekretariatbydgoszcz@gddkia.gov.pl, bredzimska@gddkia.gov.pl do dnia 10.02.2025 r., godz. 10:00.

Osoba prowadząca sprawę: Beata Grzelczak, tel. (52) 323-45-54

Termin realizacji zamówienia:

Zamawiający wymaga wykonania zamówienia w następujących terminach:

  1. pomiary hałasu w terenie - od dnia 31 marca do 17 czerwca 2025 r. lub od 8 września do 24 października 2025 r.;
  2. opracowanie i przekazanie do Zamawiającego celem odbioru wyników pomiarów (protokoły i sprawozdania) - w ciągu 10 dni od daty ostatniego pomiaru hałasu w terenie

Warunki płatności:

Płatność wynagrodzenia na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w umowie nastąpi w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT. Za datę realizacji płatności uważa się datę, obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.

Inne dane:

  1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

  1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:

Nie dotyczy

  1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:

W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca musi być uprawniony do wykonywania pomiarów będących przedmiotem zamówienia, tj. posiadać akredytację o której mowa w art. 147a ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.).

Akredytacja musi obejmować metodykę pomiarową określoną w OPZ, którą Wykonawca będzie wykorzystywał w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca musi zapewnić aktualność akredytacji przez okres realizacji umowy.

  1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Nie dotyczy

  1. zdolności technicznej lub zawodowej:
  1. dotyczącej Wykonawcy

Zamawiający uzna, iż Wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia, to taki który w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizował, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również realizuje, pomiary hałasu drogowego w co najmniej 30 punktach pomiarowych wraz z ich opracowaniem, przy użyciu procedury ciągłej rejestracji hałasu wprowadzanego do środowiska w związku z eksploatacją dróg w czasie 24h.

  1. dotyczącej sprzętu

Zamawiający wymaga dysponowania niżej wymienionym potencjałem technicznym:

  • minimum 2 zestawy pomiarowe służące do pomiaru hałasu spełniające wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16.06.2011 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku przez zarządzającego drogą, linią kolejową, linią tramwajową, lotniskiem lub portem (Dz. U nr 140 poz. 824 ze zm.) oraz określone w pkt III Opisu Przedmiotu Zamówienia;
  • minimum 1 stację meteorologiczną (zapewniającą wskazania podstawowych parametrów wymaganych przy analizie pomiarów hałasu drogowego, w szczególności takich jak: temperatura, wilgotność względna, prędkość wiatru, ciśnienie atmosferyczne oraz umożliwiające ciągły zapis mierzonych parametrów), określoną w pkt III Opisu Przedmiotu Zamówienia;
  • minimum 2 zestawy do wideorejestracji natężania i struktury pojazdów;
  • minimum 2 urządzenia radarowe do automatycznego pomiaru prędkości;

W przypadku pomiarów przy drogach dwujezdniowych i drogach jednojezdniowych o wielu pasach ruchu (>2) do pomiarów natężenia, struktury i prędkości pojazdów należy zapewnić sprzęt i niezbędny personel do jego obsługi dla każdego kierunku ruchu oddzielnie.

  1. dotyczącej osób

Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone.

Wykonawca na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania:

  1. Osoba proponowana do pełnienia funkcji:

Kierownik zadania

    • wymagana liczba osób – 1 osoba;
    • minimalne doświadczenie – udział w wykonaniu pomiarów hałasu drogowego, w co najmniej 30 punktach pomiarowych, przy użyciu procedury ciągłej rejestracji hałasu wprowadzanego do środowiska w związku z eksploatacją dróg w czasie 24h;
    • wymagane wykształcenie – wyższe kierunkowe z zakresu akustyki lub wibroakustyki lub inżynierii dźwięku albo wykształcenie wyższe wraz ze studiami podyplomowymi w ww. zakresie.

Kierownik zadania nie może jednocześnie zostać przedstawiony jako członek ekipy pomiarowej.

  1. Osoby proponowane do pełnienia funkcji:

Ekipy pomiarowej

  • wymagane min. 2 ekipy pomiarowe - liczące po min. 2 osoby;
  • minimalne wykształcenie ww. osób - średnie.

W przypadku pomiarów przy drogach dwujezdniowych i drogach jednojezdniowych o wielu pasach ruchu (>2) do pomiarów natężenia, struktury i prędkości pojazdów należy zapewnić sprzęt i niezbędny personel dla jego obsługi dla każdego kierunku ruchu oddzielnie.

  1. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY, JAKIE ZOBOWIĄZANI SĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU WYKAZANIA BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA ORAZ POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:

W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:

  1. Certyfikat (lub inny dokument) potwierdzający, że Wykonawca jest uprawiony do wykonywania pomiarów będących przedmiotem zamówienia, tj. posiada akredytację, o której mowa w art. 147a ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.). Akredytacja musi obejmować metodykę pomiarową określoną w OPZ, którą Wykonawca będzie wykorzystywał w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca musi zapewnić aktualność akredytacji przez okres realizacji umowy.
  2. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny
o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy.

W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

  1. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
  2. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informację o podstawie do dysponowania tymi zasobami.

W przypadku nie złożenia ww. dokumentów wraz z ofertą, Zamawiający wezwie jednokrotnie do ich uzupełnienia, poprawienia lub wyjaśnienia
w terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania drogą e-mailową.

  1. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY

Cena oferty zostanie wyliczona przez Wykonawcę i wpisana do Formularza Ofertowego w następujący sposób:

Ilość punktów pomiarowych

 

X

Cena jednostkowa za jeden punkt pomiarowy brutto w PLN

 

=

Cena oferty brutto w PLN

Ilość punktów pomiarowych

Cena jednostkowa za jeden punkt pomiarowy brutto w PLN

Cena oferty brutto w PLN

kol. I x kol. II

 

I

II

III

 

16

……….

……………

 

               
  1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
  2. KRYTERIA WYBORU I SPOSÓB OCENY OFERT ORAZ UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria:

L.p.

Nazwa kryterium

Waga kryterium [%]

1.

Cena brutto (C)

60% = 60 pkt

2.

Dodatkowy personel fachowy (PF)

40% = 40 pkt

    1. Kryterium „Cena (C)” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na Formularzu Oferty. Za najniższą zaoferowaną cenę przyznaje się maksymalną liczbę punktów – 60. Liczba punktów w kryterium zostanie obliczona według następującego wzoru:

C = Cmin/Co x 60 pkt

gdzie:          

Cmin - najniższa cena brutto spośród złożonych ofert

Co  - cena brutto oferty ocenianej

Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tego kryterium może uzyskać maksymalnie 60 punktów. Przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.

    1. Kryterium Dodatkowy personel fachowy (PF) będzie ocenianie na podstawie ilości zadeklarowanych osób do udziału w realizacji zadania.

Przez dodatkowy personel fachowy należy rozumieć osoby z wykształceniem kierunkowym z zakresu akustyki lub wibroakustyki lub inżynierii dźwięku albo z wykształceniem wyższym wraz ze studiami podyplomowymi w ww. zakresie oraz min. doświadczeniem polegającym na udziale w wykonywaniu pomiarów hałasu drogowego w co najmniej 30 punktach pomiarowych, przy użyciu procedury ciągłej rejestracji hałasu w czasie 24 godzin.

Deklarację dotyczącą dodatkowego personelu fachowego składa Wykonawca wraz z ofertą wypełniając Formularz Wykaz osób do kryterium: Dodatkowy personel fachowy.

Nie złożenie ww. Formularza wraz z ofertą skutkuje tym, że oferta otrzyma 0 pkt w kryterium Dodatkowy personel fachowy (PF)”.

Zamawiający przyzna punkty w tym kryterium w następujący sposób:

  • 40 pkt – za 2 dodatkowe osoby spełniające wymagania dla personelu fachowego, z wyłączeniem kierownika zadania;
  • 20 pkt - za 1 dodatkową osobę spełniającą wymagania dla personelu fachowego, z wyłączeniem kierownika zadania;
  • 0 pkt - za 0 dodatkowych osób spełniających wymagania dla personelu fachowego.

Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tego kryterium może uzyskać maksymalnie 40 punktów. Przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma łącznie najwyższą liczbę punktów zgodnie ze wzorem:

P = C + PF

Gdzie:

P – wynik oceny

C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena oferty”

PF – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Dodatkowy personel fachowy

  1. Dodatkowe oświadczenie Wykonawcy wynikające z OPZ do umieszczenia w Formularzu Oferty:

ZAMIERZAM/ZAMIERZAMY zastosować w zakresie wideorejestracji*:

    1. Rozwiązanie nr 1 – brak rejestrowania danych osobowych;
    2. Rozwiązanie nr 2 – anonimizacja zarejestrowanych danych osobowych
    3. Rozwiązanie nr 3 – wykorzystywanie sztucznej inteligencji.

* niepotrzebne skreślić”

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny.

Niniejsze zamówienie jest: zamówieniem do 130 tys. zł netto

Oferty należy przesłać na załączonym formularzu ofertowym.

Realizując obowiązek, o którym mowa w art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. 2024 poz. 928), informujemy, że w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad funkcjonuje „Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych”. Szczegółowe informacje dotyczące sposobów dokonywania zgłoszeń wewnętrznych oraz funkcjonowania procedury dostępne są na stronie internetowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w zakładce „Załatw sprawę” „procedura zgłoszeń wewnętrznych”

Materiały

Informacja o złożonych ofertach
Informacja​_o​_złożonych​_ofertach​_(GPH​_2025).pdf 0.09MB
Informacja dla Wykonawców
Informacja​_dla​_Wykonawców(GPH​_2025).pdf 0.11MB
Formularz ofertowy - edytowalny
Formularz​_ofertowy​_-​_edytowalny(GPH​_2025).zip 0.03MB
OGŁOSZENIE (GPH​_2025)
OGŁOSZENIE​_(GPH​_2025).pdf 0.16MB
Projekt Umowy(GPH​_2025)
Projekt​_Umowy(GPH​_2025).pdf 0.17MB
Zal​_nr​_1​_do​_Umowy​_Umowa​_powierzenia(GPH​_2025)
Zal​_nr​_1​_do​_Umowy​_Umowa​_powierzenia(GPH​_2025).pdf 0.08MB
Zal​_nr​_2​_do​_Umowy​_OPZ(GPH​_2025)
Zal​_nr​_2​_do​_Umowy​_OPZ(GPH​_2025).pdf 0.26MB
Zal​_nr​_3​_do​_Umowy​_Formularz​_ofertowy(GPH​_2025)
Zal​_nr​_3​_do​_Umowy​_Formularz​_ofertowy(GPH​_2025).pdf 0.11MB
Zal​_nr​_4​_do​_Umowy​_Potencjał​_kadrowy(GPH​_2025)
Zal​_nr​_4​_do​_Umowy​_Potencjał​_kadrowy(GPH​_2025).pdf 0.02MB
Informacja​_RODO
Informacja​_RODO.pdf 0.32MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.01.2025 12:25 Łukasz Marchwant
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Redakcja BIP
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wykonanie usługi polegającej na generalnym pomiarze hałasu w województwie kujawsko-pomorskim w ramach tzw. GENERALNEGO POMIARU HAŁASU PRZY DROGACH KRAJOWYCH W 2025 ROKU 4.0 19.02.2025 14:55 Łukasz Marchwant
Wykonanie usługi polegającej na generalnym pomiarze hałasu w województwie kujawsko-pomorskim w ramach tzw. GENERALNEGO POMIARU HAŁASU PRZY DROGACH KRAJOWYCH W 2025 ROKU 3.0 07.02.2025 13:52 Łukasz Marchwant
Wykonanie usługi polegającej na generalnym pomiarze hałasu w województwie kujawsko-pomorskim w ramach tzw. GENERALNEGO POMIARU HAŁASU PRZY DROGACH KRAJOWYCH W 2025 ROKU 2.0 31.01.2025 14:31 Łukasz Marchwant
Wykonanie usługi polegającej na generalnym pomiarze hałasu w województwie kujawsko-pomorskim w ramach tzw. GENERALNEGO POMIARU HAŁASU PRZY DROGACH KRAJOWYCH W 2025 ROKU 1.0 31.01.2025 12:25 Łukasz Marchwant

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP