W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wystąpiliśmy o decyzję środowiskową dla obwodnicy Pleszewa

02.01.2023

Do Urzędu Miasta i Gminy Pleszew złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla budowy obwodnicy miasta Pleszew w ciągu drogi krajowej nr 12 (korekta przebiegu DK12 na odcinku Zielona Łąka - Brzezie).

Zdjęcie przedstawia układanie masy bitumicznej na nowej drodze. Trzy walce wyrównują nową masę, w tle maszyny układające nową nawierzchnię

Inwestycja jest projektowana w ramach budowy drogi ekspresowej S11 na odcinku  Jarocin – Ostrów Wlkp. Podstawowym celem budowy obwodnicy jest zapewnienie spójności sieci drogowej i połączenia (za pośrednictwem węzła) DK12 z projektowaną S11.

Obecnie ruch drogowy tranzytowy prowadzony jest przez miasto, w związku z czym wyprowadzenie tego ruchu z miasta przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa oraz zwiększy przepustowość samej DK12.  Niewątpliwą korzyścią wynikająca z przedmiotowej inwestycji jest również poprawa komfortu akustycznego w otoczeniu dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 12.

Wybór wariantu optymalnego

Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy, oznaczony jako wariant 2 (kolor granatowy).

W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość ok. 6,1 km i przebiega przez gminę Pleszew, powiat pleszewski.

Dla drogi ekspresowej S11 na odcinku Jarocin – Ostrów Wielkopolski, wniosek o wydanie DŚU planujemy złożyć w pierwszej połowie przyszłego roku.  Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie zatwierdzenie przebiegu nowej drogi ekspresowej.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}