W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Znamy oferty wykonawców w przetargu na S19 od Międzyrzeca Podlaskiego do Kocka

19.11.2021

Otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19 w woj. lubelskim od końca obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego do początku obwodnicy Kocka. Łączna długość obu odcinków to ok. 40 km.

Infografika dot. otwarcia ofert na S19 Miedzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski i Radzyń Podlaski - Kock

Zaprojektowaniem i wybudowaniem pierwszego z odcinków Miedzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski zainteresowanych jest ośmiu wykonawców. Złożone w tej części przetargu oferty opiewają na kwoty od ok. 570,7 do 690,5 mln zł. Przeznaczyliśmy  na realizację inwestycji 645,5 mln zł.  

Oferty dla odcinka Radzyń Podlaski - Kock złożyło siedmiu wykonawców. Mieszczą się w przedziale od ok. 560 mln do 733,4 mln zł. Kwota przeznaczona na realizację inwestycji wynosi 783,6 mln zł.  

Komisja przetargowa przystępuje do badania ofert w celu wyłonienia tych najkorzystniejszych dla każdej części postępowania przetargowego. Podpisanie umów planowane jest w przyszłym roku.  

Inwestycje będą realizowane w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawców będzie m.in. zaprojektowanie trasy, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Wykonawcy zadeklarowali zrealizowanie inwestycji w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych.  

Wybudowane zostaną dwa kolejne odcinki dwujezdniowej drogi ekspresowej S19, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. 

Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski

Odcinek Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski liczyć będzie ok. 22 km. Na początkowym fragmencie, o długości ok. 3 km, trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej drogi krajowej nr 19. Następnie poprowadzona zostanie nowym korytarzem i od zachodniej strony ominie Kąkolewnicę. Planowane są dwa węzły drogowe (Kąkolewnica - w okolicach miejscowości Grabowiec oraz Radzyń Podlaski Północ), mosty oraz wiadukty, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz drogi dojazdowe i lokalne. 

Radzyń Podlaski - Kock

Z kolei odcinek między Radzyniem Podlaskim a Kockiem liczyć będzie ok. 18 km. Trasa powstanie w istniejącym korytarzu drogi krajowej nr 19. W ramach zadania wybudowane zostanie m.in. dwujezdniowe obejście Radzynia Podlaskiego, a także dwa węzły - Radzyń Podlaski Południe, który został zaplanowany na skrzyżowaniu z DK63, oraz Borki. Planowane są też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Sitno oraz MOP Paszki), mosty oraz wiadukty, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz drogi dojazdowe i lokalne.

S19 coraz bardziej zaawansowana

Przetargi na zaprojektowanie i budowę pięciu odcinków S19 między granicą woj. lubelskiego i mazowieckiego a węzłem Lubartów Północ, o łącznej długości ok. 81 km ogłosiliśmy w tym roku. Poznaliśmy już oferty wykonawców i obecnie komisje przetargowe badają je w celu wyłonienia tych najkorzystniejszych dla każdej części postępowania przetargowego. Podpisanie umów planowane jest w przyszłym roku.   

Z kolei dla 23-kilometrowego odcinka Lubartów - Lublin, na realizację którego podpisaliśmy umowę 26 lutego br., trwają prace projektowe, a rozpoczęcie robót planowane jest w 2022 r. 

Mocno zawansowana jest też realizacja S19 na południe od Lublina, do granicy woj. lubelskiego i podkarpackiego, i dalej do Sokołowa Małopolskiego. Kierowcy korzystają już z odcinka od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Zdziary. Planujemy, że w tym roku będą mieli do dyspozycji siedem kolejnych odcinków trasy Via Carpatia w woj. lubelskim i podkarpackim, o łącznej długości ok. 77 km. 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}