Nadwaga szkodzi. Także drogom
30.07.2020
Kolejne przeładowane pojazdy wycofali z ruchu wielkopolscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Zatrzymano dwie ciężarówki, które ważyły za dużo, ale też miały zbyt duże naciski na oś. To jedna z przyczyn degradacji dróg.
Tym razem kontrole odbyły się 29 lipca na pilskim odcinku krajowej "dziesiątki". Wielkopolscy inspektorzy zatrzymali do kontroli m.in. ciężarówkę, w której przewożono blachę w arkuszach, a także pojazd z ładunkiem płyt stropowych. W obu przypadkach stwierdzono przekroczenie norm dotyczących masy oraz nacisku na oś.
Ciężarówka z betonowymi płytami stropowymi ważyła za dużo o 4,5 tony, a normy nacisku przekroczono o 2,5 tony. Z kolei w przypadku pojazdu, w którym transportowano blachę waga wskazała 22,5 tony, przy dopuszczalnych 18. Natomiast nacisk osi napędowej osiągnął wartość 12,5 tony. Na pilskim odcinku drogi krajowej dopuszczalny jest ruch pojazdów, których nacisk pojedynczej osi napędowej nie przekracza 11,5 tony. Wobec przewoźników zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, a kierowców ukarano mandatami karnymi. Do czasu usunięcia nieprawidłowości, pojazdy zostały usunięte z ruchu drogowego.