W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

100 nowych fotoradarów

28.12.2021

Wymiana używanych przez dekadę fotoradarów przyniesie wymierne korzyści nie tylko dla systemu CANARD, ale i dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. To wyższa jakość zrobionych zdjęć i nieprzerwane awariami działanie 24 godziny na dobę przez cały rok.

Żółta obudowa fotoradaru. W tle pojazdu na drodze.

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym wykorzystuje do kontroli ruchu drogowego ponad 430 fotoradarów. Większość z nich to urządzenia Fotorapid CM, które są już wyeksploatowane i często ulegają awariom.

Celem realizowanego projektu rozbudowy systemu CANARD, jest zwiększenie skuteczności i efektywności prowadzonej działalności kontrolnej. Poprzez wymianę starszej technologii rejestracji wykroczenia, diametralnie zmieniona zostanie jakość wykonanego zdjęcia, przez co większe będą możliwości ustalenia sprawcy. Zdjęcie z nowego fotoradaru będzie musiało przedstawiać czytelny wizerunek kierującego pojazdem, niezależnie od warunków pogodowych. Wymogiem jest również rejestrowanie przez fotoradar obrazu w sposób umożliwiający rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych pojazdu. Fotoradar automatycznie rozróżni też rodzaj pojazdu np. samochód osobowy od ciężarowego. Brana będzie również po uwagę możliwość podłączenia do fotoradaru urządzeń dodatkowych np. kamery pozwalającej na rejestrację zsynchronizowanego obrazu tyłu pojazdu zarejestrowanego przez urządzenie rejestrujące. Jest to niezwykle cenne w przypadku, kiedy wykroczenia dopuścił się kierujący motocyklem. Nowe fotoradary będą miały możliwość wykonywania pomiarów prędkości na kilku pasach ruchu jednocześnie, bez konieczności zmiany ustawień, co w większości lokalizacji było dotychczas niemożliwe.

W pierwszym etapie wymienionych zostanie 100 urządzeń. Ich lokalizacje nie zmienią się.  Wybór wykonawcy nastąpi w styczniu przyszłego roku. Od czasu podpisania umowy, wykonawca będzie miał 52 tygodnie na zrealizowanie zlecenia. Wartość zamówienia to ponad 24,5 mln zł.  W sumie zostanie wymienionych 247 urządzeń.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}