„Bezpieczeństwo to MY”
09.12.2014
Centrum Automatycznego Nadzoru nad RuchemDrogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego było gospodarzem pierwszejogólnopolskiej konferencji poruszającej kulturowe, społeczne i komunikacyjneaspekty automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Wydarzenie pod nazwą "Bezpieczeństwo to MY" zgromadziło ponad 60 przedstawicieli instytucji,środowisk i organizacji, związanych z krzewieniem idei bezpieczeństwa ruchu drogowego.Partnerami wydarzenia były stowarzyszenie Partnerstwo dla BezpieczeństwaDrogowego oraz instytut badawczy Millward Brown.
W konferencjiudział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Posłowiena Sejm RP, członkowie Sejmowej Komisji Infrastruktury oraz Krajowej RadyBezpieczeństwa Ruchu Drogowego, przedstawiciele Centrum Unijnych ProjektówTransportowych i Policji, eksperci bezpieczeństwa ruchu drogowego, a takżereprezentanci świata nauki, mediów, sportu i biznesu, wnoszący duży wkład w poprawę bezpieczeństwa na drogach.
Punktem wyjściado dyskusji uczestników Konferencji była prezentacja najnowszych wyników badań,przeprowadzonych przez instytut Millward Brown. Wykazały one w głównej mierzebrak spójnego wizerunku fotoradarów w Polsce. Polacy z jednej strony oceniająwizerunek systemu negatywnie (zdecydowanie negatywnie + raczej negatywnie,łącznie 71%), z drugiej aż 66% respondentów uważa fotoradary za istotny elementwpływający na poprawę bezpieczeństwa na drogach .
W konferencjiudział wzięli też przedstawiciele mediów i środowisk lokalnych. Podczas panelidyskutowali oni z przedstawicielami środowisk, związanych z BRD.
Konferencja "Bezpieczeństwo to MY" byławażną inicjatywą i bardzo silnym impulsem do działania dla wszystkichspecjalistów i organizacji, związanych z BRD. Dzięki takim spotkaniom mamy warunkido poznania różnych punktów widzenia, wymiany doświadczeń i podjęcia wspólnychdziałań - komentuje Bartłomiej Morzycki, Prezes Partnerstwa dlaBezpieczeństwa Drogowego.
Częśćmerytoryczną konferencji uzupełnił pokaz Tomasza Kuchara, polegający naporównaniu drogi zatrzymania się samochodów jadących z prędkością 50 km/h i 70km/h. Kierowca rajdowy udowodnił, że w momencie gdy oba pojazdy rozpoczynająhamowanie w tym samym punkcie, to w miejscu w którym zatrzyma się pojazd jadącypoczątkowo z prędkością 50km/h, ten drugi, jadący "jedynie" 20km/h szybciej,będzie miał prędkość aż 56 km/h . Uczestnicykonferencji mieli więc okazję przekonać się na żywo, że relatywnie niewielkie przekroczeniaprędkości ponad dopuszczalne limity mogą powodować bardzo poważne konsekwencje.Dodatkowo uczestnicy wzięli udział w prezentacji działania symulatora dachowaniaoraz pokazie wybuchu poduszki powietrznej.
Konferencja"Bezpieczeństwo to MY" była jednym z największych tegorocznych wydarzeń,zrealizowanych przez GITD na rzecz edukacji i podjęcia publicznej debaty wzakresie automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym.
Zachęcamy do zapoznania z krótką relacją video z tego wydarzenia:
Materiały
GITD_raport_MillwardBrown_02122014.pdfGITD_raport_MillwardBrown_02122014.pdf 0.85MB
Zdjęcia (5)
- Ostatnia modyfikacja:
- 11.10.2021 18:27 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 11.10.2021 18:27 administrator gov.pl