W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej

Dane kierownictwa

Dyrektor: Tomasz Sikora

Zastępca dyrektora: Marcin Kosik

Zastępca dyrektora: Kamil Rudzki

Dane kontaktowe

sekretariat tel.: 22 22 04 404

Udzielanie informacji na temat prowadzonych postępowań administracyjnych w sprawie naruszenia obowiązku uiszczenia opłat drogowych

 

Warszawa

tel.: 22 22 04 700
tel.: 22 22 04 442
fax: 22 22 04 899

Biała Podlaska

tel.: 22 22 04 950
tel.: 22 22 04 400 wew. 5058

Udzielanie informacji na temat prowadzonych postępowań egzekucyjnych i rozliczeń

 

Biała Podlaska

tel.: 22 22 04 950
tel.: 22 22 04 400 wew. 5058

Pracownicy BKOE udzielają informacji telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 14:00

Do podstawowych obszarów działalności Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej należą:

  • prowadzenie kontroli prawidłowości uiszczenia opłaty elektronicznej, o której mowa w art. 13 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320) za przejazd drogą krajową lub jej odcinkiem, na których pobiera się opłatę elektroniczną;
  • prowadzenie postępowań w sprawach o wykroczenia, stwierdzone w trakcie kontroli, w tym postępowania mandatowe;
  • wykonywanie kontroli przewozu towarów, zgodnie z ustawą z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi (Dz. U. z 2023 r. poz. 104 i 1523);
  • analizowanie danych pochodzących z systemów poboru opłat w zakresie niezbędnym dla realizacji zadań związanych z wykrywaniem i ujawnianiem naruszeń prawa, a także niekorzystnych dla Skarbu Państwa zjawisk i zachowań użytkowników dróg krajowych, wykorzystując narzędzia i systemy stanowiące element systemu elektronicznego poboru opłat, współpracując w tym zakresie z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych;
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w pierwszej instancji w sprawach dotyczących naruszenia obowiązku uiszczenia opłaty elektronicznej, w tym postępowań w trybach nadzwyczajnych na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej: „k.p.a.”, z wyłączeniem postępowań w sprawach, w których został złożony wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy;
  • podejmowanie czynności zmierzających do wyegzekwowania nałożonych kar pieniężnych z tytułu naruszeń związanych z kontrolą opłaty elektronicznej za przejazd po drogach krajowych oraz należności powstałych na mocy art. 299 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 18 i 96) w związku z dochodzeniem tych kar;
  • współpracowanie z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych w sprawach związanych z rozwojem, utrzymaniem, optymalizacją i użytkowaniem Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS, o którym mowa w art. 13hb ust. 1bb ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych w zakresie kontroli prawidłowości uiszczenia opłaty elektronicznej;
  • opracowywanie strategii, planów oraz procedur kontroli prawidłowości uiszczania opłaty elektronicznej;
  • monitorowanie dyslokacji Mobilnych Jednostek Kontrolnych i Mobilnych Punktów Kontrolnych, wykorzystywanych do prowadzenia mobilnej kontroli prawidłowości uiszczania opłaty elektronicznej oraz formułowanie wniosków służących realizacji zadań kontrolnych;
  • rozpatrywanie ponagleń na bezczynność lub przewlekłość w sprawach należących do właściwości Biura;
  • współpracowanie z Gabinetem Głównego Inspektora w zakresie spraw związanych z prawidłowym i terminowym załatwianiem skarg, wniosków i petycji.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
13.10.2021 13:51 Adam Polej
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Adam Polej
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 10.0 10.12.2024 16:53 Maciej Tyrakowski
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 9.0 10.12.2024 16:45 Maciej Tyrakowski
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 8.0 02.05.2024 09:43 Maciej Tyrakowski
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 7.0 02.04.2024 09:53 Maciej Tyrakowski
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 6.0 19.02.2024 10:26 Wojciech Król
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 5.0 19.02.2024 10:25 Wojciech Król
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 4.0 01.02.2024 11:03 Wojciech Król
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 3.0 21.06.2023 22:17 Adam Polej
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 2.0 17.03.2023 14:24 Adam Polej
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 1.0 13.10.2021 13:51 Adam Polej

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}